כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טרגדיה ברוסיה

בד"ה: האחראי על החברא קדישא נפטר מהקורונה

הלם ביהדות רוסיה: ר' ברוך קבנובסקי מהעיר פערם, נפטר לאחר סיבוכי קורונה והוא בן 50 בלבד, הוא היה מהנדס בהכשרתו, ואחרי שהתקרב ליהדות מסר שיעורי תורה ועבד כמשגיח כשרות והפך ליד ימינו של רב העיר, הוא הותיר אחריו אשה ו-6 יתומים

בד"ה: האחראי על החברא קדישא נפטר מהקורונה
ר' ברוך קבנובסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, נפטר בסוף השבוע מסיבוכי קורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בהם נער שיחגוג לאחר החגים בר מצווה. קבנובסקי, שהיה מהנדס בהכשרתו, התקרב ליהדות לפני כ-20 שנה על ידי רבה של העיר פערם שבה הוא מתגורר, הרב שניאור זלמן דייטש, שהמנוח היה יד ימינו.

לדברי הרב דייטש, "ר' ברוך היה 'טופח על מנת להטפיח'. אחרי שחזר בתשובה שלימה הוא שקד על התורה ועל העבודה והתחיל למסור בעצמו שיעורים ליהודים בעיר ובאזור. במקביל, הוא היה משגיח כשרות מטעמו ונסע לעיתים למרחק של 10 שעות כדי לבדוק מפעלים ולהשגיח".

הנפטר שהפך לחסיד חב"ד נלהב היה האחראי על החברא קדישא בפערם – מהגדולות בעריה של רוסיה, שבה כ-10 אלף יהודים. הוא היה עושה בהתנדבות את ה"טהרה", בכל שעה ובכל מזג אוויר, גם כשהקור הגיע למינוס 30 מעלות – ודבר לא הרתיע אותו מפני המצווה החשובה. אלא שכאשר הוא נמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, לא היה מי שיבצע בו עצמו את ה'טהרה'. בלית ברירה, הרב מאיר קירש, רבה של צ'יליאבנסק ה"קרובה", נסע מרחק של 8 שעות נסיעה, הרב קירש עוסק גם הוא בתחום הטהרה, ונסע במיוחד כדי לבצע את הטהרה, ושב מיד לאחר מכן לעיר מגוריו.

כעת, רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר יצא בקול קורא שבו כתב כי "לדאבון לב הקהילה היהודית בעיר ולכאב השלוחים שהכירו אותו, בא' אלול ר' ברוך החזיר את נשמתו הטהורה לבורא והוא רק בן 50. אשתו האלמנה הכאובה נותרה עם ששה יתומים בגילאי 12 ועד 23 ועול חינוכם ומחייתם נפל על כתפיה השחוחות. בקריאה של אהבת אחים ובתחינה נרגשת אנחנו פונים אליכם – בעמדנו זמן קצר קודם השנה החדשה הבאה עלינו לטובה - לסייע לאלמנה וליתומים, מאחר ''וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל'' כפשוטו, אחרי שהשקיע זמנו ומרצו בלימוד התורה הקדושה ובעשייה למען הפצת המעיינות".

קורונה רוסיה הרב ברל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד