כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עימות מדיני פומבי

ראש ממשלת פולין איים וספג מלפיד "איומים אנטישמים"

ראש ממשלת פולין תקף היום את החלטתו של יאיר לפיד לנתק את המגעים הדיפלומטיים עם מדינתו ואיים כי יהיו לכך השלכות חמורות, אולם לפיד לא נרתע וממשיך להסלים את המצב מול הפולנים. "אנחנו לא פוחדים מאיומים אנטישמים, ואין לנו שום כוונה למצמץ למול התנהגותה המבישה של ממשלת פולין האנטי דמוקרטית". אומר לפיד

ראש ממשלת פולין איים וספג מלפיד "איומים אנטישמים"
יאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

העימות בין ישראל לפולין מחריף ברקע חוקי השואה שעברו בממשלה והביאו לצעדים דרמטיים מצידו של שר החוץ יאיר לפיד שהחזיר את השגריר המיועד לישראל. ראש ממשלת פולין תקף את יאיר לפיד וספג מתקפה נגדית.

בשבת חתם נשיא פולין אנדז'יי דודה על החוק שמגביל תביעות רכוש מצד ניצולי שואה שרכושם נגזל במלחמת העולם השנייה. החוק אוסר על ערעורים על החלטות מינהליות שהתקבלו לפני יותר מ-30 שנה, וימנע את החזרת הנכסים שנגזלו על-ידי הנאצים ובהמשך הולאמו על-ידי המשטר הקומוניסטי בפולין.

בתגובה הודיע שר החוץ לפיד כי השגריר הישראלי המיועד לפולין לא יטוס בשלב הזה למדינה, כשבנוסף השגריר הפולני בישראל שנמצא בחופשה קיבל המלצה שלא לשוב ארצה.

בתגובה, תקף היום (ראשון) ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי את ממשלת ישראל ואת שר החוץ יאיר לפיד באומרו, "ההחלטה של ​​ישראל להוריד את דרגת הייצוג הדיפלומטי בוורשה הינה חסרת בסיס וחסרת אחריות, ודבריו של יאיר לפיד מעוררים את זעמו של כל אדם ישר, אני מתנגד למתקפות על שגריר פולין, מארק מגירובסקי. התוצאה של הפעולות האגרסיביות האחרונות של ממשלת ישראל היא עלייה בשנאה לפולין ולפולנים", אמר.

ראש הממשלה הפולני הוסיף והאשים כי "השימוש בטרגדיה זו לצרכי אינטרסים מפלגתיים הוא מביש וחסר אחריות". הוא שיגר מסר מאיים ותקיף, "אם ממשלת ישראל תמשיך לתקוף את פולין בצורה כזו, תהיה לכך גם השפעה שלילית מאוד על יחסינו הן בילטראליים והן בפורומים בינלאומיים".

שר החוץ הישראלי יאיר לפיד לא נותר חייב והשיב הערב במתקפה נגדית לראש ממשלת פולין. בהודעה שמסר נכתב: ״ההשפעה השלילית על יחסינו החלה ברגע שפולין בחרה ב-2018 להתחיל להעביר חוקים שמטרתם לפגוע בזכרון השואה ובעם היהודי". לדברי השר לפיד, "הזמנים שבהם פולנים פגעו ביהודים בלי תגובה חלפו ולא יחזרו. ליהודים יש היום מדינה גאה וחזקה משלהם".

על האיום של ראש הממשלה הפולני מטאוש מורבייצקי השיב השר יאיר לפיד, "אנחנו לא פוחדים מאיומים אנטישמים, ואין לנו שום כוונה למצמץ למול התנהגותה המבישה של ממשלת פולין האנטי דמוקרטית".

פולין חוק השואה הפולני יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד