י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רגע לפני שהושגה שליטה

בגלל הרוחות העזות: התחדשה השריפה בהרי ירושלים, תושבים פונו

תושבים בכמה יישובים בהרי ירושלים פונו מבתיהם, לאחר שהשריפה, שכמעט וכובתה לחלוטין, התחדשה בשעות הצהריים | נציב כבאות והצלה הכריז על גיוס כללי של לוחמי האש | במשטרה נערכים לפנות את ביה"ח 'הדסה עין כרם' | המטרה העיקרית - למנוע מהאש להתקרב לבירה 

בגלל הרוחות העזות: התחדשה השריפה בהרי ירושלים, תושבים פונו
פעולות הכיבוי צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחרי שהושגה שליטה כמעט במלואה, התחדשה בצהריים (שני) השריפה שפרצה אתמול בהרי ירושלים, בשל הרוחות העזות בשעות האחרונות. כוחות כיבוי גדולים, בסיוע של 10 מטוסים, פועלים בשעה זו בניסיון לבלום את הלהבות שמתקדמות לעבר בתי מגורים בכמה יישובים. ביישוב גבעת יערים החלו לעלות באש מספר בתים וכוחות נוספים עושים את דרכם למקום.

במשטרה ובמערך הכבאות נערכים גם לאפשרות של פינוי בית החולים הדסה עין כרם בבירה. בבית החולים הבהירו הערב כי הנהלת הדסה קיימה הערכת מצב כוללת, תוך התייעצות עם משטרת ישראל, משרד הבריאות ומפקדי כיבוי והצלה וכרגע הוחלט שלא לפנות מאושפזים וחולים.

בתוך כך, תושבי היישובים צובה, גבעת יערים, עין נקובא, עין רפא ושואבה פונו מבתיהם על ידי המשטרה לאחר שהאש התקרבה לעבר הבתים ואיימה על שלומם. בכבאות והצלה ציינו כי מוקדי אש גדולים מתפתחים בחסות הרוחות העזות בנחל צובה, הר איתן ובגזרת היישובים שואבה ושורש. "כוחות כיבוי גדולים ו 10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת חזית האש. בשואבה נערכים לפינוי קו בתים", נמסר מכבאות והצלה.

בנוסף, הולכת ומתפחת חזית אש בקרבת בית החולים 'איתנים' שפונה אתמול. מטוסים הכיבוי פועלים מקום עם מעכב בעירה על מנת ליצור קווי חיץ בנסיון לבלום את השריפה. מכבאות והצלה נמסר כי בשעות האחרונות ישנה התגברות של הרוחות וירידה באחוזי הלחות, נתונים אלו גורמים לשריפה להמשיך ולהתפשט.

מפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו אמר: "מאז אתמול מתמודד מחוז ירושלים עם שרפה רחבת היקף, שהתפשטה לכמה מוקדים. אירוע חמור מאוד, רב זירתי ורב מוקדי. לפני זמן קצר הכריז נציב הכבאות על גיוס כללי במערך הכיבוי"


צילום: גבי חכמון, קק"ל

"לוחמי האש בשלב זה כבר יותר מ-24 שעות, מנהלים קרב עיקש בחירוף נפש במוקדי השריפות המשתוללות", הוסיף טויטו, "בשעות הקרובות אנחנו מרכזים מאמץ אווירי וקרקעי כדי למנוע את התשפטות האש. במרחב פועלים מאות מפקדים מיומנים ולוחמים נחושים על מנת להגן על הנכסים החיוניים".

המשטרה עדכנה כי כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף, כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר, כביש 386 חסום לתנועה לכיוון נס הרים וכיכר הסטף נחסמה לכיוון עין כרם ולכיוון מבשרת.

במהלך שעות הערב והלילה הושגה שליטה חלקית על חלק ממוקדי הבערה. הבוקר הגבירו הכבאים את המאבק בלהבות בסיוע מטוסי הכיבוי ששבו לפעול עם אור ראשון, בתקווה שעד שעות הצהריים יוכלו מרבית התושבים לשוב לבתיהם, אלא שכאמור בשעות אלו החלו לפנות שוב את התושבים.

בכבאות והצלה ציינו הבוקר כי השריפה כילתה שטח בהיקף של כ17,000 דונם, כמעט פי 4 מהשטח שעלה באש בשריפה הגדולה הקודמת בנווה אילן (4,600 דונם). כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות רבים פעלו לכל אורך הגזרה כשבכל עת צצים מוקדי שריפה עיקשים המחתדשים מדי פעם וממשיכים לאיים על חיי אדם ורכוש.

העשן הכבד בהרי ירושלים//צילום: אילן שיפמן, רשות הטבע והגנים

 

שריפה הרי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד