כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הבריחה והמבוכה

ביידן הבטיח לפני כחודש: אפגניסטן לא תיפול לידי הטליבאן

ביקורת קשה ברחבי העולם על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהבטיח רק לפני כחודש במסיבת עיתונאים כי נסיגה אמריקאית מאפגניסטן לא תוביל לכיבוש המדינה בידי הטליבאן

ביידן הבטיח לפני כחודש: אפגניסטן לא תיפול לידי הטליבאן
ביידן משוחח עם אנשיו לגבי אפגניסטן צילום: הבית הלבן

כיבוש אפגניסטן בידי ארגון הטרור הטליבאן הוא כישלון מהדהד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, זה שרק לפני מספר חודשים הבטיח כי לאחר פלישת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן אחרי 20 שנה, אפגניסטן לא תיכבש על-ידי ארגון הטרור הסוני.

הנשיא ביידן אמר ב-8 ביולי: "לא יהיה שום מצב שבו תראו אנשים מורמים מגג שגרירות ארה"ב מאפגניסטן". ביידן אף התעקש בחודש שעבר כי אין סיכוי שנסיגת הכוחות שלו מאפגניסטן תוביל למצב כמו שהיה ב-1975 בסייגון ווייאטנם, אז במשך יומיים האמריקאים פינו 7000 איש במסוקים משגרירות ארה"ב מבירת דרום ווייאטנם.

ביידן התעקש במהלך אותה מסיבת עיתונאים שארה"ב לא תיכנע לטליבאן לאחר שהכוחות יעזבו, אך כעת הוא מנסה להסיט את האשמה בהשתלטות על קודמו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שסגר הסכם עם הטאליבן. רוב אפגניסטן נפלה לטליבאן תוך פחות משבוע ושגרירות ארה"ב בקאבול נאלצה להתפנות במסוקים לאחר שכוחות טאליבן פרצו לעיר קאבול ביום ראשון.

"האם השתלטות הטליבאן על אפגניסטן כעת בלתי נמנעת?" שאל אחד הכתבים את הנשיא בזמן מסיבת העיתונאים ב-8 ביולי. "לא, זה לא," השיב ביידן.

הוא אף נימק: "יש את החיילים האפגנים, הם כ-300,000 ומצוידים היטב, כמו כל צבא בעולם עם חיל אוויר. מולם יש משהו כמו 75,000 אנשי טליבאן". הוא גם הדגיש באותה מסיבת עיתונאים "זה לא נכון שקהילת המודיעין הזהירה כי ממשלת אפגניסטן תתמוטט אם תהיה נסיגה מוחלטת ומהירה".

 

ג'ו ביידן אפגניסטן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד