כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חלק הותיר על המסלול

דיווח: נשיא אפגניסטן נמלט עם מסוק מלא במזומנים

ברוסיה טוענים: נשיא אפגניסטן, אשרף גאני, נמלט מהמדינה בליווי ארבע מכוניות ומסוק מלא במזומן ונאלץ להשאיר חלק מאחור כי לא הכול נכנס בהמראה | ברוסיה בוחנים את התנהגות ארגון הטרור ולפי מדד זה יקבעו את יחסם כלפיו

דיווח: נשיא אפגניסטן נמלט עם מסוק מלא במזומנים
שטרות אמריקאים צילום: PIXABAY

שגרירות רוסיה בקאבול דיווחה היום (שני) כי נשיא אפגניסטן אשרף גאני נמלט מהמדינה בליווי ארבע מכוניות ומסוק מלא במזומן, אך הוא נאלץ להשאיר 'קצת' כסף מאחור כיוון שלא הכול נכנס למסוק, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

גאני, שמיקומו הנוכחי אינו ידוע, אמר כי עזב את אפגניסטן אתמול כשהטליבאן נכנס לקאבול כמעט ללא התנגדות. בפוסט בפייסבוק הוא כתב כי כניעתו הייתה במטרה למנוע שפיכות דמים.

בדיווחים ראשוניים נאמר כי גאני נמלט לטג'יקיסטן, אך דיווחים של אל ג'זירה טענו מאוחר יותר כי הוא טס לאוזבקיסטן. רוסיה הודיעה כי היא תשמור על נוכחות דיפלומטית בקאבול ומקווה לפתח קשרים עם הטליבאן, אך היא לא ממהרת להכיר בהם כשליטי המדינה ו"תצפה מקרוב בהתנהגותם".

"באשר להתמוטטות המשטר (היוצא), זה מתאפיין בצורה בדרך שבה נמלט גאני מאפגניסטן", צוטט ניקיטה אישצ'נקו, דובר שגרירות רוסיה בקאבול, על ידי סוכנות הידיעות RIA. "ארבע מכוניות היו מלאות בכסף, הם ניסו לדחוף למסוק עוד כסף, אך לא הכול נכנס, וחלק מהכסף נותר מונח על המנחת".

דובר השגרירות הרוסית ציין עדים כמקור המידע שלו. אך סוכנות הידיעות 'רויטרס' מסרה כי, היא לא יכולה לאשר את אמיתות דבריו. ה'דיילי מייל' מדווח, כי נציגו המיוחד של הנשיא ולדימיר פוטין באפגניסטן, זמיר קבולוב, אמר כי "לא ברור כמה כסף השלטון הנמלט יותיר אחריו".

טליבאן אפגניסטן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד