כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברקע חילופי השלטון

חיילים אמריקאים ירו למוות בשני חמושים בשדה התעופה בקאבול

האנדרלמוסיה בשדה התעופה בקאבול הבירה נמשכת. שני אפגניים חמושים נורו למוות על ידי חיילים אמריקאים שניסו לפלס דרך למטוסם בין ההמון שמנסה בכל דרך להסתנן לטיסות כלשהן ולהימלט מאימת שלטון הטאליבן

חיילים אמריקאים ירו למוות בשני חמושים בשדה התעופה בקאבול
אנשי הטאליבן באפגניסטן צילום: דוברות הטאליבן

טיסות הפינוי מבירת אפגניסטן נעצרו למשך 90 דקות כדי לאפשר לחיילים אמריקנים לפנות את שדה תעופה מאלפי אנשים שניסו באופן נואש להימלט מאימת הטליבאן, שלושה מהם נהרגו בזמן הניסיון.

רשת CBS דיווחה מפי פקיד של משרד הביטחון כי חיילים ירו והרגו שני אפגנים חמושים שהיו בין אלה שניסו לעלות על מטוס בזמן שאזרחי ארה"ב פונו. כל הטיסות נעצרו בזמן שכוחות ארה"ב פינו את שדה התעופה עם מסוקי אפאצ'י וירו יריות אזהרה לפיזור ההמונים. הטיסות התחדשו לאחר 90 דקות.

במאמר מערכת ב'ניו יורק פוסט' נאמר כי טענותיו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא ירש את תוכניות הנסיגה מקודמו הם שקר וכי המצב הוא "סוף משפיל כמו הבריחה מסייגון ב-1975". גם הודעת הטליבאן שלא יגרם כל נזק לאזרחים זרים או לצוות השגרירות מכיוון שהם מבקשים הכרה רשמית מהקהילה הבינלאומית, לא הרגיעה את המצב בקאבול. רבים חוששים מתוהו ובוהו, לאחר שהטליבאן שחרר אלפי אסירים והמשטרה פשוט נעלמה.

נשיא אפגניסטן אשרף גאני ברח אתמול (ראשון) מהמדינה כשהאיסלאמיסטים נכנסו כמעט ללא התנגדות לבירה קאבול, ואמר שהוא רוצה להימנע משפיכות דמים ולכן הוא לא נלחם בחזרה כפי שהבטיח.

בפוסט בפייסבוק, הסביר גאני, כי עזב את המדינה כדי להימנע מעימותים עם הטליבאן שיסכנו את מיליוני תושבי קאבול. גולשים רבים ברשתות החברתיות סימנו את גאני, שלא חשף את מיקומו כ'פחדן' שהשאיר אותם בתוך כאוס. ערוץ אל ג'זירה דיווח כי הוא טס לאוזבקיסטן. וושינגטון נותרה המומה מהקריסה המהירה של ממשלת אפגניסטן, והמבקרים אמרו כי המוניטין של ארצות הברית כמעצמה עולמית נפגע קשות.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד