י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הושגה שליטה זמנית

שליטה על מוקדי האש בהרי ירושלים, חשש מהתחדשות השריפה בצהריים

במערך הכבאות חוששים מאפשרות של התפרצות השריפה מחדש לקראת הצהריים, עם התחדשות הרוחות העזות | הבוקר פועלים מטוסי הכיבוי במטרה לייצר קווי הגנה סביב היישובים | רבים מהתושבים שבו לבתיהם, פרט לתושבים ביישובים גבעת יערים, איתנים וצובה | תיעוד מפעולות הכיבוי הבוקר

שליטה על מוקדי האש בהרי ירושלים, חשש מהתחדשות השריפה בצהריים
תוצאות השריפה בהרי ירושלים צילום: ניתאי זכריה, יערן קק"ל

אחרי כיומיים של מאבק בלהבות, הבוקר (שלישי) הושגה שליטה על רוב מוקדי השריפה בהרי ירושלים. החשש העיקרי במערך הכבאות הוא מצב דומה לאתמול - התחדשות של האש בחסות הרוחות ומזג האוויר היבש בשעות הצהריים. בשעה זו עדיין ישנה בעירה בכמה מוקדים, אך הכבאים מדווחים כי ישנה שליטה ולפי שעה האש הולכת ודועכת.

הבוקר החלו שמונה מטוסים ומסוק בפעולות כיבוי, במטרה לייצר קווי הגנה סביב היישובים. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי סיים הערכת מצב לקראת יום נוסף של לחימה בלהבות והנחה את הצוותים בשטח להיערך לכל התפתחות. בכבאות והצלה מציינים כי בשעות הקרובות בהן מזג האוויר נוח והלחות גבוהה, יעשה מאמץ כיבוי מרוכז לכיבוי מוקדי אש פעילים בשואבה, בית מאיר, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה והר איתן.

בשעה זאת לא נשקפת כל סכנה ליישובים ומרביתם שבו לבתיהם. יחד עם זאת, תושבי גבעת יערים, איתנים וצובה לא מורשים עדיין לחזור ליישובים. לפי נתוני הכבאות מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי לפי נתוני מערך הכבאות, בוצעו 400 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש. מאות מפקדים ולוחמים פעלו במהלך הלילה לכיבוי מוקדי אש בגזרות השונות בדגש על איתנים, ואדי צובה, הר איתן וגבעת יערים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן קיים הבוקר דיון הערכת מצב בהשתתפות כלל הכוחות הנוטלים חלק במאמצי הלחימה בשריפות שהחלו בתחילת השבוע. "המאמץ של כולנו החל מהבוקר ולאורך היום, הוא טיפול עיקש ומקצועי במוקדי השריפות במקומות השונים, ביצוע פעולות בלימה מקדימות תוך היערכות מושכלת לשינויים בתנאי מזג האוויר, המשך שילוב ושיתוף פעולה בין הכוחות הפועלים כאשר המשימה העיקרית היא אחידה לכולם- הצלת חיי אדם", אמר תורג'מן.


בולמים את האש סמוך ליישובים//צילום: אריאל קדם, רט"ג


תורג'מן הוסיף כי בשל רמות זיהום הנמדדות מעת לעת באזור, ישנה חשיבות להישמעות הציבור להנחיות, בין אם הסתגרות ובין אם פינוי ממשי של אזורי מגורים, מחשש לפגיעה בבריאותם בעקבות נשימת האוויר המזוהם. בהמשך לכך, הנחה מפקד המחוז את כלל הכוחות הפרוסים לשים לב ולמנוע הגעת סקרנים ומטיילים אל אזורי השריפות בשל הסיכון הרב הטמון במעשה זה.

מהמשטרה נמסר כי גם הבוקר, היום השלישי לפעילות המאומצת ורחבת ההיקף, פועלים מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול ברחבי גזרת השריפות במשימות הצלת חיים לצד מוכנות לסיוע בפינוי תושבי הישובים וזאת לצד מוכנות לתרחיש בו תגבר הסכנה והאש תתקרב אל אזור בית החולים "הדסה" עין כרם הסמוך. לצד פעילותם זאת, פועלת המשטרה באופן גלוי וסמוי לשמירת הסדר וביטחון הרכוש ברחבי היישובים שנפגעו בשריפות לאחר שיושביהם נאלצו לעזוב את ממונם ורכושם וטרם הורשו לשוב לבתיהם.

 

השריפה בהרי ירושלים כיבוי כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד