י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
45 שעות של מאבק

השריפה בשליטה; נציב הכבאות ביטל את הגעת הסיוע הבינלאומי

השריפה בהרי ירושלים: בתום יומיים של פעולות כיבוי עיקשות ופינוי אלפי אזרחים מבתיהם נראה כי הושגה שליטה על הלהבות שכילו 25 אלף דונמים | בסיור שערך בשעות האחרונות נציב כבאות והצלה דדי שמחי יחד עם השר לבט"פ, הורה לבטל את הבקשה לסיוע אווירי בינלאומי

השריפה בשליטה; נציב הכבאות ביטל את הגעת הסיוע הבינלאומי
פעולות הכיבוי צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחרי יומיים של פעולות כיבוי ופינוי אלפי אזרחים מבתיהם בהרי ירושלים, הודיע היום (שלישי) נציב כבאות והצלה דדי שמחי כי אין עוד צורך במטוסי הכיבוי מחו"ל, שחלקם היו צפויים להגיע כבר, בשל בקשת פניית ישראל. הנציב עדכן את שר לביטחון פנים עמר בר לב כי ניתן לבטל את הבקשה לסיוע אוירי בינלאומי

הנציב והשר ערכו היום סיור שטח במוקדי השריפות ביישובי פרוזדור ירושלים ועמדו מקרוב אחר מאמצי הכיבוי הנמשכים 45 שעות ברציפות.
החל מהבוקר, פועלים 14 מטוסי כיבוי במוקדי האש הפעילים בדגש על הר איתן, ואדי צובה וגבעת יערים. במהלך סיורם נפגשו השניים עם לוחמי אש ומפקדים שנאבקו בתנאי שטח קשים ומורכבים עם חזית אש עוצמתית שאיימה לכלות בתים רבים.

השר הביע הערכתו לנחישות, לדבקות במשימה ולחירוף הנפש שגילו הלוחמים והתרשם מיכולות מערך הכיבוי. השניים סיירו בגבעת יערים, איתנים, רמת רזיאל, כסלון ,גזרת הר איתן, שואבה ובית מאיר.

הנציב עם השר לבט"פ\\צילום: כבאות והצלה ירושלים

הבוקר הושגה שליטה על רוב מוקדי השריפה בהרי ירושלים. החשש העיקרי במערך הכבאות הוא מצב דומה לאתמול - התחדשות של האש בחסות הרוחות ומזג האוויר היבש בשעות הצהריים. בשעה זו עדיין ישנה בעירה בכמה מוקדים, אך הכבאים מדווחים כי ישנה שליטה ולפי שעה האש הולכת ודועכת.

הבוקר החלו שמונה מטוסים ומסוק בפעולות כיבוי, במטרה לייצר קווי הגנה סביב היישובים. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי סיים הערכת מצב לקראת יום נוסף של לחימה בלהבות והנחה את הצוותים בשטח להיערך לכל התפתחות. בכבאות והצלה מציינים כי בשעות הקרובות בהן מזג האוויר נוח והלחות גבוהה, יעשה מאמץ כיבוי מרוכז לכיבוי מוקדי אש פעילים בשואבה, בית מאיר, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה והר איתן.

בשעה זאת לא נשקפת כל סכנה ליישובים ומרביתם שבו לבתיהם. יחד עם זאת, תושבי גבעת יערים, איתנים וצובה לא מורשים עדיין לחזור ליישובים. לפי נתוני הכבאות מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי לפי נתוני מערך הכבאות, בוצעו 400 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש. מאות מפקדים ולוחמים פעלו במהלך הלילה לכיבוי מוקדי אש בגזרות השונות בדגש על איתנים, ואדי צובה, הר איתן וגבעת יערים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן קיים הבוקר דיון הערכת מצב בהשתתפות כלל הכוחות הנוטלים חלק במאמצי הלחימה בשריפות שהחלו בתחילת השבוע. "המאמץ של כולנו החל מהבוקר ולאורך היום, הוא טיפול עיקש ומקצועי במוקדי השריפות במקומות השונים, ביצוע פעולות בלימה מקדימות תוך היערכות מושכלת לשינויים בתנאי מזג האוויר, המשך שילוב ושיתוף פעולה בין הכוחות הפועלים כאשר המשימה העיקרית היא אחידה לכולם- הצלת חיי אדם", אמר תורג'מן.

נציב הכבאות במוקד השריפה\\צילום: כבאות והצלה ירושלים

שריפה ירושלים עמר בר לב כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד