כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כישלון הנסיגה

"האחראי היחיד" • מאמרי זעם בתקשורת האמריקאית נגד ביידן

התקשורת האמריקאית, הולמת בדברי ביקורת בנשיא ג'ו ביידן לאחר שגלגל את ההאשמה במצב שבו שוררת אפגניסטן, אל צבא אפגניסטן ב'נטישה מכוונת' וחוסר הרצון להילחם באנשי הטאליבן. "נסיגת הכוחות האמריקאים לא הותירה לצבא אפגניסטן הרבה ברירה אלא כניעה"

"האחראי היחיד" • מאמרי זעם בתקשורת האמריקאית נגד ביידן
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ערוצי ועיתוני התקשורת האמריקאית תקפו את ג'ו ביידן בעקבות המשבר באפגניסטן, לאחר שהנשיא האמריקני מתח ביקורת על מנהיגי אפגניסטן ועל צבאה, על סירובם להילחם בטאליבן, תוך הגנה על החלטתו להסיג את החיילים האמריקנים ממדינתם אחרי 20 שנה.

במאמר מערכת של 'וול סטריט ג'ורנל' נאמר כי ביידן "סרב לקבל אחריות על הנסיגה הכושלת תוך האשמת אחרים, ואת הקבוצה היחידה שהוא לא האשים, היתה קבוצת הטאליבן".

ב'וושינגטון פוסט' נכתב שהוא יכול היה להקשיב ליועצים אחרים, בהתחשב בעובדה ש-2448 חיילי צבא ארה"ב נהרגו ב-20 השנים האחרונות באפגניסטן.

במאמר מערכת ב'ניו יורק פוסט' נכתב, כי "אף חייל אמריקאי לא נהרג באפגניסטן בשנה וחצי האחרונות, וביידן אחראי לבדו על השתלטות הטאליבן שהיא קטסטרופה מוחלטת לאפגנים ולביטחון העולמי".

במאמר דעה ב-CNN נאמר כי "התמוטטות אפגניסטן היא נטישה מכוונת, וכי נסיגת הכוחות האמריקאים לא הותירה לצבא אפגניסטן הרבה ברירה אלא כניעה".

ה'דיילי מייל' מציין כי מנגד אמצעי תקשורת אחרים בארה"ב הגנו על ביידן, כולל ה'ניו יורק טיימס' שפרסם כי "לא ניתן להאשים רק את הנשיא ביידן" וכי החלטתו לשלוף את כל החיילים האמריקאים דורשת "אומץ וחוכמה".

במאמר דעה ב'יו אס איי טודיי' נאמר כי "הנשיא נושא בחלק מהאשמה בקריסה הקטסטרופלית", אך מציינים, כי יש הרבה אשמים נוספים, ו"ביידן קיבל בעצם ירושה מידי בוש, אובמה וטראמפ" הנשיאים הקודמים.

על פי דיווחים בשעות האחרונות, ישנם לפחות 40,000 איש הזקוקים לפינוי מאפגניסטן, כ-30,000 אמריקאים ו-4,000 בריטים. אמריקה מקווה להטיס כ-5,000 איש ביום ואנגליה 1,200 ביום, אם כי שניהם הצליחו לחלץ עד כה מהמדינה כמה מאות אתמול, כלומר המבצע צפוי להימשך לאורך שבועות, אם לא חודשים.

על פי ההערכות, כמעט 1,000 מחזיקי דרכון בריטי עדיין נמצאים בקאבול, כולל השגריר הבריטי, כמו גם מאות כוחות מיוחדים אפגניים נוספים ואחרים שמחכים לפינוי.

ג'ו ביידן אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד