כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההפקרות נמשכת

מחלקת המדינה לאזרחיה: "תגיעו לבד לשדה התעופה, אין לנו אחריות"

אזרחים אמריקאים התקועים באפגניסטן מנסים להגיע לשדה התעופה בקאבול דרך מעברי ביקורת של הטליבאן, אך נאמר להם להישאר בבית 'אם הם לא חושבים שזה בטוח'

מחלקת המדינה לאזרחיה: "תגיעו לבד לשדה התעופה, אין לנו אחריות"
אנשי הטאליבן באפגניסטן צילום: דוברות הטאליבן

משרד החוץ האמריקני מסרב להעביר אמריקאים שנתקעו בקאבול לשדה התעופה, ובמקום זאת אומר להם לעשות את דרכם לשם לבד, אלא אם הם חושבים שזה 'לא בטוח' לעשות זאת.

ישנם אלפי אזרחים אמריקאים תקועים באפגניסטן ממתינים לטיסות פינוי הביתה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, אמרה כי יש לפחות על 11,000 אמריקאים שצריכים פינוי, אך מומחים אחרים אומרים כי הוא עשוי להגיע ל-40,000.

ביום שלישי, משרד החוץ החל לשלוח הודעות לאמריקאים תקועים, נאמר להם להגיע לשדה התעופה, אך משרד החוץ אינו יכולים להבטיח את ביטחונם. אך בהודעה באותיות גדולות הוזהרו האנשים: "שים לב שממשלת ארצות הברית לא תוכל להבטיח את ביטחונך תוך כדי נסיעה זאת".

הערובה היחידה לביטחון נובעת מדברי הטליבאן שהם יתנו לאנשים לעבור ויש דיווחים בשטח על כך שחלק מהאנשים נחסמים. המילה של הטאליבן בינתיים מתקיימת למחצה.

דובר משרד החוץ נד פרייס, אמר שאם מישהו לא מרגיש שהוא יכול להגיע לשם בשלום, הוא לא צריך. "אנחנו אומרים להם שהבטיחות שלהם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלהם. אם הם מרגישים שזה לא בטוח שהם יעשו את דרכם לשדה התעופה, הם לא צריכים לעשות זאת", אך פתרון לא נתן.

הגנרל פרנק מקנזי, אמר ביום שלישי ששדה התעופה בטוח ומפעיל טיסות אמריקאיות. אבל מחוץ לחומות נמל התעופה הטאליבן שולט בקאבול. הערובה היחידה שיש לאנשים מגיעה מהבטחת הטליבאן לשקט, ורבים בשטח במיוחד אזרחים אפגנים שעזרו למבצע הצבאי האמריקאי במהלך 20 השנים האחרונות ועכשיו צריכים להגיע לפני שהטליבאן יתנכל אליהם, אך הם מפוחדים מכדי להציג את עצמם במחסומים.

כוחות נאט"ו מסתמכים על שיתוף פעולה עם הטאליבן כדי להעביר בבטחה אזרחים זרים ופליטים אפגנים דרך השערים ולמטוסים.

אפגניסטן שדה תעופה אחריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד