כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתווה חגי תשרי

לקראת סגר רביעי? פרויקטור הקורונה: "ממליץ להתפלל בחוץ"

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא מסר תדרוך לתקשורת החרדית במהלכה התייחס לנסיעתם הצפויה של חסידי ברסלב לציון רבי נחמן באומן ולסיכומים מול הרשויות באוקראינה | בנוסף קרא זרקא להתפלל בחגי תשרי הבעל"ט במרחב הפתוח: "חיים לצד הנגיף וסיכוי לגל חמישי"

לקראת סגר רביעי? פרויקטור הקורונה: "ממליץ להתפלל בחוץ"
אומן ראש השנה תשפ"א צילום: שרוליק וולס

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא מסר היום (רביעי) תדרוך לתקשורת החרדית, במהלכו אמר כי במהלך השבועות הקרובים יצטרכו להדק את החגורה, ואמר כי המתווה לתפילות בחגי תשרי יפורסם בימים הקרובים.

הפרויקטור הציג את נתוני התחלואה במגזר החרדי, ואמר כי בהרבה ערים חרדיות ישנם אחוזים משמעותיים שבפוטנציאל החיסון השלישי וטרם ניצלו זאת. הוא קרא לקבוצות הגיל המיועדות ללכת ולהתחסן כדי למנוע התפרצויות משמעותיות שעלולות להפריע לסדרי התפילות בחגי תשרי.

הפרופ' אמר כי עומדים בפתחה של תקופה מאתגרת וכי הוא קורא לשמור על הכללים, לעטות מסכה ולשמור על ריחוק חברתי כנדרש. הוא אמר גם כי הוא "ממליץ שהתפילות בחגי תשרי יתקיימו בחוץ".

זרקא התייחס גם לנסיעת חסידי ברסלב לקבר רבי נחמן מברסלב באומן בראש השנה הקרוב. "אנחנו בשיח מול משרד הדתות בכל מה שקשור למתווה אומן", אמר הפרופ', "אנחנו ערים לצורך של אנשים להתפלל במקום שחשוב להם".

לדבריו, "אנחנו בשיח עם אוקראינה שהנסיעה כן תתאפשר. מבחינתנו, אנשים מחוסנים ומחלימים כן יסעו ויתפללו על פי תפיסת העולם שלהם. נפרסם את המתווה בימים הקרובים".

זרקא הוסיף: "אנחנו מאוד רוצים לקרוא לאנשים שיחזרו ארצה ויתגלו כחיוביים לנגיף - שלא ילכו לבית כנסת ביום כיפור. זה סכנת חיים ופיקוח נפש. החשש הגדול שתהיה הדבקה המונית וזה יכול לעלות לאנשים בחיים".

הפרופ' המשיך עם הקו של ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר כי משרד הבריאות לא ממליץ על הטלת סגר, "כחלק מהניסיון שלנו לקיים חיים לצד הנגיף". כך גם הוא כינה את הנגיף: "זן הדלתא".

"אני אומר כאפידמיולוג", הצהיר זרקא, "יש סיכוי שהגל החמישי גם יגיע. ההבנה היא שאי אפשר לחסל את המגפה. לא בארץ ולא בעולם. לא ניתן לחיות באי בודד, וגם במדינות ששוכנות על איים - התחלואה חוזרת שוב ושוב".

"אנחנו בשיח עם רבנים, מובילי דעה ואנשי ציבור. חשוב לנו לשמר את הקשר הטוב ואת שיתוף הפעולה".

כשנשאל מדוע אין מענה הוגן מצד הממשלה למתנגדי החיסונים שמפיצים "פייק ניוז", הוא ענה: "אני מבין את מה שאתה אומר, כנציג ממשלה הידיים שלי כבולות. יש חופש דעה זו מדינה דמוקרטית. בחלק מהדברים למדנו, שכשאתה נותן להם במה, הכוח שלהם יותר חזק. אם מישהו מהם יובא לדין הם יקבלו במה והד תקשורתי. זה נושא בהחלט מאתגר שמצריך יותר התייחסות, נמשיך לבחון אותו בכלים שיש למדינה דמוקרטית".

 

 

 

 

סלמאן זרקא קורונה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד