כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפרקליטות תערער לעליון

ביהמ"ש קבע: רומן זדורוב ישתחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע בדיון שהתקיים היום, בניגוד לעמדת הפרקליטות, כי רומן זדורוב יקיים את התנאים שנקבעו לצורך מעצרו באיזוק אלקטרוני והוא ישוחרר למעצר בית | בשל רצון הפרקליטות לערער לעליון, בית המשפט דחה את השחרור ב-48 שעות

ביהמ"ש קבע: רומן זדורוב ישתחרר למעצר בית
זדורוב בבית המשפט צילום: דוד כהן, פלאש 90

רומן זדורוב, המרצה עונש מאסר עולם בגין רצח הילדה תאיר ראדה בבבית הספר בקצרין לפני כ-15 שנה, ישוחרר למעצר בית, כך פסק היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בנצרת. זאת, במסגרת משפטו החוזר של זדורוב עליו החליטה הפרקליטות לפני כחודש.

בהחלטתו, כתב השופט ערפאת טאהא, כי "לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ואת המפקחים המוצעים, ובכפוף להערות ולתנאים משלימים שיפורטו בהמשך, שוכנעתי כי עלה בידי זדורוב לקיים את התנאים שנקבעו לצורך מעצרו באיזוק אלקטרוני".

מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות  כי ביקשה מבית המשפט, שככל שיחליט לשחרר את הנאשם רומן זדורוב לחלופת מעצר, יעכב את ביצוע החלטתו כדי לאפשר לה להגיש ערר לבית המשפט העליון. בשל הבקשה, קבע בית המשפט כי השחרור יתעכב למשך 48 שעות, בכדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה.

גופתה של תאיר ראדה, ילדה בת 13 וחצי, נמצאה בתא בבית ספר בעיר בו למדה בשנת 2006, ובגופה סימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו. 

ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.‏ 

לפני כחודש הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, לאחר שבית המשפט העליון הכריע הוא זכאי למשפט חוזר.  עורכי דינו טענו לבג"ץ כי אותרו ראיות חדשות שלא הוצגו בעבר.

 

רומן זדורוב תאיר ראדה רצח מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד