י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התנכלות בדרך מביתר לירושלים

צפו: מכשיר הרב קו חזר 21 שנים אחורה והנוסעת החרדית חטפה

'מבקר' מטעם חברת 'קווים' קנס סטודנטית חרדית בקו ביתר-ירושלים, בטענה כי מופיע לו במסופון שהפעם האחרונה שהיא תיקפה את הרב קו - הייתה בשנת 2000. המבקר סירב לבדוק את טענת הבחורה שהיא שילמה כבכל יום ושכנראה ישנה בעיה במכשיר התיקוף של האוטובוס. המשטרה הגיעה והנוסעת נקנסה. הנוסעים שנגשו למכשיר התיקוף ראו כי משהו אכן השתבש והתאירך שהופיע עליו היה 01/01/2000

צפו: מכשיר הרב קו חזר 21 שנים אחורה והנוסעת החרדית חטפה
שרשרת מחאה של אוטובוסים בחברת קווים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סטודנטית חרדית נקנסה הבוקר (רביעי) על אוטובוס קו 226 של חברת 'קווים', כאשר ה'מבקר' טען כי לא תיקפה את כרטיס ה'רב קו' שלה, וכי הפעם האחרונה שהרב קו הזה נכנס למכשיר תיקוף הייתה בשנת 2000.

אחד הנוכחים סיפר ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע: "התקרית החריגה אירעה כאשר האוטובוס היה בדרך מביתר עילית לירושלים. כשעלה מבקר על מנת לבדוק את הנוסעים האם תקפו את הכרטיס 'רב קו' כנדרש, אחת הנוסעות, סטודנטית צעירה, הושיטה את כרטיס ה'רב קו' שלה למבקר, אך הוא טען שהיא לא תיקפה את הנסיעה הנוכחית, כי מופיע לו שהפעם האחרונה שהכרטיס הזה נכנס למכשיר התיקוף הייתה בשנת 2000".

ה'מבקר' דרש ממנה להזדהות כדי לקבל קנס. הבחורה ההמומה הסבירה לו שהיא נוסעת עם הרב קו שלה כל יום וגם היום היא תקפה את הכרטיס כנדרש וכנראה יש איזו תקלה בתאריך של מכשיר התיקוף, וכי לא ייתכן שהפעם האחרונה שהיא תיקפה את הכרטיס היה בשנת 2000 כי אז לא עדיין לא היו כרטיסי 'רב קב'.

הקנס של המבקר מטעם חברת 'קווים'

למרות שביקשה ממנו לבדוק את המכשיר, המבקר, שלטענת הנוסעים מעורר בעיות באופן סדרתי, סירב לגשת למכשיר התיקוף ולבדוק מה מופיע עליו.

"ה'מבקר' התעקש לתת לה קנס והורה לנהג לעצור את האוטובוס ביציאה מביתר. לא הועילו תחנוני הנוסעים שישחרר את האוטובוס כי הם מאחרים לעבודה", תיאר אחד הנוסעים, "במשך חצי שעה הצעירה התחננה ובכתה. היא טענה כי שילמה על הנסיעה, כמו שהיא משלמת כל יום. התחנונים ל'מבקר' שיביט במכשיר התיקוף לגבי התאריך לא הועילו עד שהגיעה משטרה ולקחה את פרטי הצעירה ואפשרה למבקר לרשום את הדו"ח ההזוי והאוטובוס שוחרר לדרכו".

"או אז נגשו הנוסעים למכשיר התיקוף ונוכחו כי אכן מבחינת חברת 'קווים', כפי שמופיע במכשיר התיקוף שלה, חזרנו אחורה 21 שנה והתאריך של היום הוא 01/01/2000... חבל שה'מבקר' של חברת 'קווים' לא הפעיל מינימום של שיקול דעת ולא הקשיב לטענת הנוסעת שתיקפה כראוי", סיפר אחר הנוסעים.

התאריך המוזר שמופיע על מכשיר התיקוף.

לדבריו, "ילדה חרדית שהייתה צריכה לעבור כאלה השפלות, כולל הזמנת משטרה כאילו מדובר בפושעת בגלל שעובד חברת 'קווים' לא הסכים להפעיל מינימום שיקול דעת ולבדוק האם אכן מדובר בתקלה של המכשיר של החברה כפי שהנוסעת טענה - יקח לה זמן להתאושש מהטראומה, אם בכלל".

הוא טען גם כי התקשר לחברה תוך כדי האירוע, וגם לאחריו, וסיפר להם אודות המכשיר התקול.

מחברת 'קווים' נמסר ל'בחדרי חרדים': "מדובר באירוע שהתרחש הבוקר. המסופון של המבקר הראה חיווי שהנוסעת לא תיקפה את כרטיס הרב קו ולכן ביקש מהנוסעת להזדהות על מנת לרשום לחובתה תעריף מוגדל. שוטר הוזמן למקום לאחר שנוסעים אחרים תקפו את המבקר בקללות. יצוין שיתר הנוסעים בנסיעה נמצאו תקינים".

"לאור העובדה שמדובר באירוע שקרה רק הבוקר טרם הסתיימה הבדיקה האם הייתה תקלה טכנית שגרמה לשיבוש בתאריך וככל שיתברר שהנוסעת תיקפה את כרטיס הרב קו הקנס יבוטל. באשר לטענה שמדובר 'במבקר בעייתי סידרתי' מוטב שלא הייתה נטענת ואנחנו דוחים אותה על הסף. המבקר פעל בהתאם להנחיות", נמסר מהחברה.

חברת קווים רב קו חרדית מבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד