י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניגוד לטוויטר

פייסבוק אוסרת על חשבונות שמזוהים עם הטאליבן

בניגוד לטוויטר, חברת פייסבוק אוסרת על חשבונות שמשבחים, תומכים או מייצגים את ארגון הטרור טאליבן, כולל אינססטגרם שבבעלותו | זעם מצד הרפובליקנים על אפלייתו של טראמפ

פייסבוק אוסרת על חשבונות שמזוהים עם הטאליבן
אילוסטרציה צילום: pixabay

בעוד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מודר מכל הרשתות החברתיות, ארגון הטאליבן שמוכר רשמית כארגון טרור, מחזיק בדוברות מסודרת בפלטפורמת טוויטר, ומשטר הטאליבן המחודש באפגניסטן יכול לצייץ חופשי.

בהצהרה שפורסמה על ידי טוויטר נאמר, כי החברה "תמשיך לאכוף באופן יזום את כלליה, נגד אלימות, נגד מניפולציה בפלטפורמה ונגד דואר זבל".

"העדיפות העליונה של טוויטר היא שמירה על ביטחון האנשים, ואנחנו נשארים ערניים", נכתב בהודעה.

לשני הדוברים הרשמיים של הטאליבן יש חשבונות בטוויטר. לאחד, זביחוללה מוג'אהיד, יש יותר מ-310,000 עוקבים. הציוץ האחרון שלו מיום שלישי אחר הצהריים היה אודות קיום מסיבת עיתונאים של מנהיגי הטאליבן וגרר מאות תגובות, רבות מהן חיוביות.

לדובר השני, קארי יוסף אחמדי, יש יותר מ-63,000 עוקבים, והוא עדכן ללא הרף על כיבוש ערים שונות כשהטאליבן כבש עיר אחר עיר בשבועיים האחרונים. מבקרים רבים מצד המפלגה הרפובליקנית בארה"בף אליה משתייך דונלד טראמפ, ביקרו את טוויטר "על הסובלנות כלפי הטליבאן", אך "על טראמפ נאסר להשתמש בטוויטר בעקבות המהומה הקטלנית ב-6 בינואר בקפיטול".

טוויטר גם השעתה לאחרונה את חברת הקונגרס מרג'ורי טיילור גרין, לאחר שפקפקה ביעילות החיסונים נגד קורונה, אך מאפשרת לחשבונות המזוהים עם ממשלות דיכוי כמו סין ואיראן להפיץ תעמולה אנטי-אמריקאית ואנטי-ישראלית.

לעומת טוויטר, פייסבוק הודיעה כי היא תאכוף את האיסור שלה על חשבונות שמשבחים, תומכים או מייצגים את הטליבאן בכל הפלטפורמות שלה - כולל אינסטגרם שבבעלותה. "הטליבאן הוא ארגון טרור על פי החוק האמריקאי, והם מורחקים אצלנו בהתאם למדיניות שלנו", כך אמר דובר פייסבוק לרשת CNBC.

טאליבן אינסטגרם טוויטר פייסבוק דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד