כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הביקורת מתרחבת

מייק פנס תוקף: "האופן שבו ביידן ביצע את הנסיגה מביש"

"האופן שבו ביידן ביצע את הנסיגה הזו הוא בושה". כך מאשים סגן הנשיא הקודם מייק פנס ומוסיף כי "לא ראוי ככה לעשות לחיילים האמריקאים האמיצים שדמם נמצא על אדמת אפגניסטן"

מייק פנס תוקף: "האופן שבו ביידן ביצע את הנסיגה מביש"
מייק פנס צילום: מתוך הטוויטר שלו

סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, טועם כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התנער מהסכם הפסקת האש שקודמו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, חתם עם הטאליבן בפברואר 2020. פנס כינה את המצב "השפלה במדיניות חוץ שלא דומה לשום דבר שהמדינה שלנו חוותה מאז משבר בני הערובה באיראן".

בהודעה שפורסמה ביום שלישי, על-ידי לשכת סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, הוא ייחס את ההסכם לכך שארה"ב "לא ספגה נפגע חייל אחד באפגניסטן במשך 18 חודשים". כשביידן נכנס לתפקידו בינואר, טען פנס, "הוא הפר את ההסכם בכך שהודיע ​​כי כוחות אמריקאים יישארו באפגניסטן אחרי המועד האחרון ל-1 במאי ללא סיבה ברורה לכך".

"לא הייתה שום תוכנית להעביר ציוד אמריקאי בשווי מיליארדי דולרים שנלקחו לאחרונה על ידי הטליבאן, או לפנות את אלפי האמריקאים מקאבול, או להקל על הוצאת פליטים האפגנים שביקשו מקלט בארה"ב" המשיך פנס. "במקום זאת, נראה כי הנשיא פשוט לא רצה לכבד את ההסכם שעליה ניהל משא ומתן קודמו בתפקיד".

פנס אמר עוד כי "חולשה מעוררת רוע - וגודל הרוע שעולה כעת באפגניסטן מדבר רבות על חולשותיו של ביידן". וכי "לאחר 20 שנה, ויותר מ-2,400 מקרי מוות של חיילים אמריקאים, 20,000 אמריקאים פצועים והוצאה של יותר מ-2 טריליון דולר, העם האמריקאי מוכן להחזיר את חיילינו הביתה", סיכם סגן הנשיא לשעבר. "אבל האופן שבו ביידן ביצע את הנסיגה הזו הוא בושה, לא ראוי ככה לעשות לחיילים האמריקאים האמיצים שדמם נמצא על אדמת אפגניסטן".

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ג'ו ביידן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד