כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ניסה להימלט מהטליבאן

אפגניסטן: מטוס צבאי ביצע נחיתת חירום בגלל גופת אדם בכן הנחיתה

גופתו של אזרח אפגני נמצאה בכן הנחיתה של מטוס צבאי אמריקאי, גופת האיש שניסה להימלט ביום שני האחרון מנמל התעופה של קאבול גרמה לתקלה בכן הנחיתה ואילצה את המטוס לנחות נחיתת חירום במדינה סמוכה

אפגניסטן: מטוס צבאי ביצע נחיתת חירום בגלל גופת אדם בכן הנחיתה
מטוס הרקולס צילום: pixabay

גופתו של אפגני נמצאה בכן הנחיתה של מטוס חיל האוויר האמריקאי שהמריא בחופזה משדה התעופה של קאבול בירת אפגניסטן ביום שני, כאשר אלפים ניסו נואשות לטפס על הסיפון אפילו כשהמטוס נסע לאורך המסלול וחלקם נשרו מן האוויר אל מותם לאחר ההמראה.

שרידי אדם נמצאו בתוך גלגל מטוס התובלה C-17 גם לאחר שטייסים נאלצו לבצע נחיתת חירום במדינה סמוכה, מכיוון שלא הצליחו לייצב את כן הנחיתה, כך אמרו גורמים צבאיים ל'וושינגטון פוסט'.

ההערכה היא שהאיש טיפס על כן הנחיתה וניסה להמריא עם המטוס בניסיון מטורף לברוח מהמדינה לאחר השתלטות הטאליבן האכזר. תיעודי וידאו הציגו המוני אפגנים רודפים אחר המטוס כשהוא נסע לאורך המסלול, חלקם הצליחו להיצמד אליו בזמן ההמראה. לפחות שני אנשים צללו למותם כעבור רגעים כשהמטוס הגיע במהירות לגובה רב.

תמונותיהם של מסוקים אמריקאים שמעבירים דיפלומטים ואנשי שגרירות ארה"ב בקאבול לשדה התעופה גרמו להשוואות לנפילת סייגון ב-1975, כאשר צבא ארה"ב יצא מווייטנאם.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ציין את ההיסטוריה המקשרת בין שני הפינויים המביכים. "מה שהתרחש אתמול באפגניסטן גרם לנסיגה שלנו מווייטנאם להיראות כמו משחק ילדים. אולי בהיסטוריה העולמית, מעולם לא הייתה מבצע נסיגה שטופל בצורה כה הרת אסון", אמר בהצהרה שנשלחה בדוא"ל לערוצי התקשורת, והוסיף כי הנשיא ביידן "הביא בושה גדולה במובנים רבים למדינה שלנו".

מעט על 'כן הנחיתה' או לחילופין 'כַּן נֶסַע': מדובר במכלול שתומך בגלגל של מטוס או מסוק בדחיפה, בהסעה, בהמראה או בנחיתה. למטוס יש בדרך כלל שלושה כני נסע.

מטוס צבאי נחיתת חירום אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד