י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העימות בחברון

ח"כ אחמד טיבי תוקף את החייל: "כהניסט"

פחות משבוע לאחר העימות בין ח"כ אחמד טיבי לחייל צה"ל, שלא נתן לקבוצה של 'הרשימה המשותפת' לעבור באחד הרחובות בחברון - הראשון תוקף וטוען שהחייל הוא כהניסט: "הוא חושב שלהתעמת עם ח"כים ערביים זה יצירת מגע עם האויב" | טיבי הגיש תלונה במשטרה

ח"כ אחמד טיבי תוקף את החייל: "כהניסט"
ח"כ אחמד טיבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הגיבוי שקיבל החייל שהתעמת עם ח"כ טיבי בחברון, גם היום (חמישי) יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת' התייחס לתקרית בחברון בשבת האחרונה.

טיבי התייחס לעימות שהתפתח בינו לבין החייל, כשהאחרון לא נתן לקבוצה של 'הרשימה המשותפת' לעבור בדרך מסויימת בחברון, וטען שהוא כהניסט. בנוסף, הוא ניסה להסביר מדוע הגיש תלונה במשטרה נגד החייל, וטען שהוא נתן לו אגרוף בבטן.

"מדובר בחייל כהניסט", תקף ב'גל"צ'. "לאחר התקרית הוא הצטלם עם ברוך מרזל ואלאור אזריה, הוא חשב שלהתעמת עם ח"כים ערביים זה יצירת מגע עם האויב. קצינים יצאו אליו והוא המשיך בשלו - וגם דחף אותי באגרוף בבטן, ועל כך הגשנו תלונה".

אתמול, יושב ראש הכנסת מיקי לוי פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו לבצע תחקיר מדוע החייל מנע מטיבי לעבור: "למרות שהוסבר לחייל על ידי אנשי המשטרה שהסיור מתואם, סירב החייל לאפשר לחבר הכנסת טיבי להמשיך בסיור".

''איני ממעיט מחשיבות המשימה שהוטלה על החייל, עם זאת האופן בו התנהל האירוע מחייב בדיקה מעמיקה והפקת לקחים בהקשר לממשק בין הכוחות השונים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון לבין ח"כים לאור תפקידם כנבחרי ציבור", כתב לגנץ.

אחמד טיבי חיילי צה''ל אלאור עזריה ברוך מרזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד