י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עד תום המשפט החוזר

המדינה ערערה לעליון על שחרור זדורוב: "חשש להימלטות"

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) ערר על החלטת בית המשפט המחוזי לאפשר לרומן זדורוב לצאת למעצר בית באיזוק אלקטרוני | לטענתה, עקב המסוכנות הנשקפת ממנו והחשש מבריחתו

המדינה ערערה לעליון על שחרור זדורוב: "חשש להימלטות"
רומן זדורוב צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המדינה הגישה היום (חמישי) לביהמ"ש העליון ערר על החלטת ביהמ"ש המחוזי אתמול לשחרר באיזוק אלקטרוני את רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל ב-2006. המדינה טוענת בערר, כי דינו של זדורוב אחד הוא – להישאר במעצר מאחורי סורג ובריח במהלך ניהול המשפט החוזר, וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו וכן החשש המובנה מבריחה.

בערר, שהוגש באמצעות עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נאמר כי המדינה סבורה שגם בשלב זה קיימות ראיות לכאורה כבדות משקל נגד זדורוב, וגם בחינתן מול הראיות האחרות שהביאו להחלטה על קיום משפט חוזר, לא שינתה את מארג הראיות הכללי ולא הצדיקה לשנות נקודת האיזון בכל הנוגע למעצרו.

"מההחלטה על קיום משפט חוזר לא עולה כי קיים 'כרסום' בראיות, כפי שהסיק ביהמ"ש המחוזי, אלא כי משקל הראיות החדשות – חוות דעת המומחים – צריך להיבחן במסגרת המשפט החוזר.

בערר טוענת המדינה כי המסוכנות העולה מהמעשים המיוחסים לזדורוב, גם בחלוף השנים, היא ברורה ומופלגת", נכתב בערעור.

הפרקליטות הוסיפה כי "עסקינן ברצח אכזרי במיוחד, בבית ספר בשעות הצהריים, של ילדה בת 13 שנים. על פי הפסיקה, רק במקרים חריגים ונדירים ישתחררו ממעצר של ממש מי שמואשמים בעבירת רצח – וזה אינו המקרה".

המדינה טוענת כי ביהמ"ש המחוזי העריך בחסר את מסוכנותו של זדורוב ואת החשש כי יימלט מהדין – עילות המחייבות את מעצרו גם בחלוף 15 שנים. המדינה סבורה, שיש מקום לאבחן בין ההחלטות שניתנו בשעתו בעניין רוצחי הנער דני כץ ז"ל, עליהן נסמך בית המשפט המחוזי בהחלטתו, ובין עניינו של זדורוב, מעבר לעובדה שהן אינן מהוות תקדים מחייב.

באשר לחשש מהימלטות טוענת המדינה, נטען כי קיים חשש מובנה להימלטות עקב העונש הצפוי לזדורוב אם יורשע - אף בקיזוז 15 השנה אותן ריצה. המדינה מציינת, כי זדורוב הוא אזרח אוקראיני שגדל באוקראינה עד שנות העשרים המוקדמות לחייו, באופן שמעניק לו כלים לבנות שם את חייו.

הוא אינו מחזיק באזרחות ישראלית והוא נמצא בארץ במעמד של תושב זמני. לבסוף טוענת המדינה בערר, כי גם אם סבר ביהמ"ש המחוזי שמן הראוי להורות על מעצרו של זדורוב בפיקוח אלקטרוני, לא היה מקום לעשות כן בלא להורות על קבלת תסקיר שירות מבחן.

רומן זדורוב פרקליטות המדינה מעצר בית ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד