כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שהואשם בבגידה

הנשיא הנמלט מתגונן: "נאלצתי לצאת בניגוד לרצוני ולא עזבתי במסוק מלא במזומן"

אחרי שהואשם בבגידה במדינה ובאומה, נשיא אפגניסטן מגיב לראשונה בהצהרת וידאו ממקום מקלטו החדש בדובאי בירת האמירויות. לדבריו הוא מנהל משא ומתן על חזרתו וכי עזב רק לזמן מה עד שוך הקרבות. באשר להאשמות כי נמלט עם מיליוני דולרים במזומן, טוען כי מדובר בשקר

הנשיא הנמלט מתגונן: "נאלצתי לצאת בניגוד לרצוני ולא עזבתי במסוק מלא במזומן"
הנשיא לשעבר אשרף גאני צילום: unsplash/ויקיפדיה

נשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני מגיב לטענות כי נמלט עם עשרות מיליוני דולרים, לאחר שקיבל מקלט בדובאי.

הנשיא עד לפני פחות משבוע טוען כי עזב את קאבול הבירה כדי 'למנוע שפיכות דמים'. הוא הכחיש דיווחים שלקח עמו סכומי כסף גדולים ביציאתו מארמון הנשיאות. גאני, שאישר כי הוא נמצא באיחוד האמירויות הערביות, אמר כי הוא נמצא בתקופת 'ייעוץ' לגבי חזרה לאפגניסטן לאחר שחטף ביקורת על כך שנמלט כאשר כוחות הטאליבן נכנסו לבירה ביום ראשון השבוע.

אולם ארצות הברית, בעלת בריתו החשובה ביותר של גאני, למעשה הרימה ידיים ומהפנטגון נמסר כי ארה"ב לא רואה בגאני 'שחקן מרכזי באזור', לאחר שהנשיא המודח נשבע לחזור. "הוא כבר לא דמות באפגניסטן", אמרה סגנית מזכירת המדינה, ונדי שרמן, לכתבים כשסירבה להגיב להחלטת איחוד האמירויות הערביות להעניק לו מקלט.

בהודעתו מהגלות מאז שנודע כי הוא באיחוד האמירויות, אמר גאני שעזב בעצת פקידי ממשל ואמר לצופים באמצעות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות: "אם הייתי נשאר, היינו עדים לשפיכות דמים בקאבול".

הנשיא הסביר עוד כי ניסה למנוע מאפגניסטן להפוך לתימן (מדינה מפורקת) וטען כי הטענות כי עזב את המדינה עם סכום כסף גדול הן "חסרות בסיס, ושקריות".

דיווחים קודמים שפרסמה השגרירות הרוסית באפגניסטן, סיפרו כי גאני נמלט עם 169 מיליון דולר במסוק מלא מזומנים וקיבל מקלט בדובאי בגלל "סיבות הומניטריות". לדבריו, אין אמת בטענות שהוא ברח עם 'מזוודות של מזומנים', ואמר שהכל היה חלק מרדיפה אישית נגדו.

גאני אמר ביום רביעי כי הוא מקווה לשוב 'הביתה', לאחר שנמלט לאיחוד האמירויות נוכח ההתקדמות המהירה של הטאליבן לעבר ארמונו ואמר כי הוא תומך בשיחות עם הטאליבן. "בינתיים אני באמירויות עד שתיפסק שפיכות הדמים והתוהו ובוהו", אמר בהודעת וידאו ראשונה מאז שנמלט מהבירה ביום ראשון. הוא ציין שאין לו שום כוונה להישאר בגלות. "אני כרגע בשיחות על חזרה לאפגניסטן".

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד