ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"הפקנו לקחים משנה שעברה"

השר מציג את 'מתווה אומן': יום כיפור בבידוד

השר לשירותי דת מתן כהנא מציג הערב את 'מתווה אומן' שכותרתו "דין אוקראינה כדין כל מדינה בצבע שלה". המתווה לא מגביל את כמות הנוסעים כלל אלא מחדד בעצם את הנהלים המופעלים כלפי כל נוסע יוצא ונכנס לישראל | היות ואוקראינה בשלב זה כתומה, השבים ממנה ייכנסו לבידוד למשך שבוע/שבועיים בתוכם היום הקדוש

השר מציג את 'מתווה אומן': יום כיפור בבידוד
חסידי ברסלב באומן ער"ה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

שבועיים לפני ראש השנה תשפ"ב, השר לשירותי הדת מתן כהנא ממפלגת 'ימינה' יביא ביום ראשון הקרוב לאישור קבינט הקורונה את מתווה הנסיעות לאוקראינה לקראת נסיעת החסידים לאומן בראש השנה הקרוב.

לפי המתווה שהגה השר: טיסה לאוקראינה תתאפשר רק לאחר בדיקת קורונה עד 72 שעות קודם הטיסה, כולל מחוסנים ומחלימים.

חזרת הנוסעים מאוקראינה לישראל, תתאפשר רק לאחר בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות קודם העלייה למטוס. כמו כן השבים לארץ ימלאו טופס בידוד עד 24 שעות לפני החזרה לארץ.

עם הנחיתה בנתב"ג תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת. והם יחויבו בבידוד 14 יום (או 7 ימים לאחר 2 בדיקות קורונה שליליות שייעשו בארץ).

המשמעות הינה הטסים לאומן יצטרכו לקחת בחשבון כי לא יוכלו לצאת לבית הכנסת ביום הכיפורים בשל חובת הבידוד, שבוע או שבועיים בהתאמה.

השר מתן כהנא אמר עם פרסום המתווה: "הפקנו לקחים מהטעויות שנעשו בשנה שעברה. השנה לא תהיה איפה ואיפה ואפליית ציבור מסוים. המתווה שגובש יאפשר יציאה לאומן תוך שמירה על כללים שיאפשרו בטחון בריאותי."

אומן מתן כהנא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד