כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיטטו בפחים למצוא אוכל

נחשפה זהותם של שני הנופלים מהמטוס שהמריא מאפגניסטן

התיעודים שהרעידו השבוע את העולם, ללא ספק הם הסרטונים מאפגניסטן המבועתת | נסיגת צבא ארה"ב מהשטח גררה ניסיון הימלטות נואש שעלה בחייהם של מספר אזרחים אפגנים | כעת נחשפה זהותם של הנופלים מכבש המטוס בעודו באוויר - שני אחים צעירים

נחשפה זהותם של שני הנופלים מהמטוס שהמריא מאפגניסטן
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מזעזע: שני האפגנים שצנחו אל מותם ממטוס שהיה באוויר בקאבול ביום שני האחרון בתיעוד שעורר סערה עולמית, היו אחים שמכרו אבטיחים בשוק המרכזי של קאבול, כך על פי דיווחים ברשתות החברתיות האפגניות.

סרטון שתועד בשדה התעופה הבינלאומי של אפגניסטן ביום שני האחרון, צמרר את העולם כולו. בתיעוד מכמיר הלב נראו מאות אפגנים נאבקים נואשות להימלט מהעיר על ידי היצמדות למטוסים הצבאיים המתפנים של ארה"ב, שעות לאחר שהטאליבן השלים את השתלטותו על המדינה.

בצילומים מחרידים שצולמו מתחת למטוס, נראו לפחות שני אנשים נופלים באוויר ממטוס C-17 לאחר שהמריא. על פי ההערכות, שלושה שנצמדו לחלקו החיצוני של המטוס מתו. שניים נפלו באוויר, השלישי נתקע בין הגלגלים, וגופתו נמצאה לאחר הנחיתה.

על פי הדיווחים, שני הנופלים היו אחים בני 16 ו-17 שמכרו פירות בשווקים של קאבול, וחיטטו בפחים כדי למצוא אוכל לפרנס את משפחתם שנותרה כעת ללא ילדים נוספים לאחר שנפלו אל מותם. גופותיהם של בני הנוער שדווחו כאחים, הוחזרו להוריהם, נכתב בדיווחים. זהות האנשים שנפלו מהמטוס אינן ידועות רשמית. בתוהו ובוהו בשטח, לפחות חמישה בני אדם נוספים נהרגו, כולל שניים שנהרגו על ידי חיילים אמריקאים ושלושה נדרסו על ידי מטוסים.

הסצנות המחרידות הללו הפכו לתדמית גרועה של אמריקה ונסיגת נאט"ו מאפגניסטן, מחלוקת שגרמה לכך שהנשיא ביידן מואשם כי "השפיל" את מדינתו על הבמה העולמית, ובעלות ברית המערב מתביישות בכך שנטשו את האפגנים שסייעו במאבקם הכושל לבנות דמוקרטיה במדינה.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד