כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יעילות מנת הבוסטר

החל מהיום: חיסון לבני 40 פלוס וקבוצות ייעודיות | ההמלצה: חיסון לכולם

הלילה קיבל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, על פתיחת מערך החיסונים לבני 40 ומעלה | ראש הממשלה נפתלי בנט אף הוא התחסן הבוקר | בנוסף, גם צוותי הוראה, נשים בהריון, עובדי רווחה וקבוצות סיכון מכל גיל - זכאים למנה

החל מהיום: חיסון לבני 40 פלוס וקבוצות ייעודיות | ההמלצה: חיסון לכולם
חיסון שלישי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מהיום: בני 40 ומעלה יכולים להתחסן. הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים הכריעו בנושא בדיון שנערך אמש (חמישי), וקבעו כי מבצע החיסונים במנה השלישית יורחב. ארבע קופות החולים כבר החלו לחסן בני 40 ומעלה וקראו למבוטחיהן להזמין תורים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש צפוי לאשר את ההמלצה באופן רשמי. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

בהודעה שפרסם אמש משרד הבריאות נמסר כי בדיון שקיימה הוועדה "רוב מוחלט" בקרב המומחים המליצו להרחיב את הזכאות לחיסון השלישי לקבוצות גיל נמוכות יותר באופן הדרגתי, אולם באופן חריג לא נערכה הצבעה מסודרת על כך. בהמשך, כך נמסר, "יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר".

החלטת ועדת החיסונים והצוות לטיפול במגפות באה על רקע נתונים מעודדים באשר ליעילות מנת הבוסטר.

קבוצות נוספות שיחוסנו: נשים בהיריון, עובדי הוראה ורווחה ואנשים עם מוגבלויות. גם רה"מ בנט עצמו מיהר לפרסם כי: "הבוקר אתחסן בחיסון השלישי".

קבוצות נוספות שיוכלו להתחסן: נשים בהיריון, צוותי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים ואלה המתמודדים עם סוכרת והשמנת יתר. אנשים עם דיכוי חיסוני ימשיכו להתחסן. בעלי מצבים רפואיים מיוחדים הוזמנו להתייעץ עם הרופא שלהם.

במשרד הבריאות הדגישו כי מנה שלישית של חיסון ניתנת לא בטרם חלפו חמישה חודשים מהמנה השנייה, וכי מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנה נוספת.

רה"מ נפתלי בנט התייחס להחלטה: "זהו צעד חשוב נוסף במאבק נגד זן הדלתא. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים לפתוח את האפשרות לעוד ועוד שכבות גיל. כבר הבוקר אתחסן בחיסון השלישי המשלים. אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן".

בפני הוועדה הוצגו נתונים של מכון המחקר גרטנר, שמהם עולה כי מי שחוסנו במנת הבוסטר מוגנים פי 4 יותר ממי שחוסנו רק בשתי מנות מפני הדבקה. המנה השלישית מגינה פי 6.5 יותר מאשפוז ופי 5.5 יותר מתחלואה קשה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות. שיעור המאומתים בקרב מחוסני המנה השלישית היה כרבע משיעור המאומתים במחוסנים בשתי מנות.

חיסון לקורונה נפתלי בנט נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד