כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בזכות ברכת גדולי ישראל

היהודי מבני ברק שזכה לאריכות ימים מופלגת הלך לעולמו

ר' יצחק אייזיק גרינוולד ז"ל, מוותיקי התושבים בעיר בני ברק שזכה לברכות מגדולי ישראל בדורות שעברו, הלך לעולמו בגיל 94 ונטמן בערב שבת בבית העלמין ירקון

היהודי מבני ברק שזכה לאריכות ימים מופלגת הלך לעולמו
ר' יצחק אייזיק גרינוולד ז"ל צילום: צילומסך

ברוך דיין האמת: בסוף השבוע נפטר בשיבה טובה לבית עולמו, הרב ר' יצחק אייזיק גרינוולד ז"ל, מוותיקי תושבי עיר התורה והחסידות בני ברק, שזכה לאריכות ימים מופלגת והוא בן 94 בפטירתו.

המנוח יליד הונגריה, נולד לאביו ר' יהושע מרדכי גרינוולד ז"ל. עבר את מאורעות השואה האיומה, בעת שהותו במחנה כך סיפר מעולם לא פספס להניח תפילין והיה מוכר את פרוסת הלחם תמורת התפילין, ברבות השנים עלה לארץ הקודש והתיישב בבני ברק.

בעיר היה סוחר של מלט ועזר רבות למרן הרב מפוניבז' זצ"ל לבנות את הישיבה בבני ברק וזכה ממנו לברכה. כמו כן זכה לברכה מיוחדת ממרן ה'חזון איש' זצ"ל כשהציע לו טרמפ בפאתי בני ברק מבלי להכירו. מאז האמין שיזכה לאריכות ימים ונשא תמיד את תמונת הרב בכיסו וכן תמונות של רבנים נוספים, בהם של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל.

בסרטון וידאו שפורסם בחשבון הטוויטר של יהודה גליקמן, מספר ר' יצחק אייזיק שה'חזון איש' ברכו במשפט ‏"פארט פארט געזונטערהייט" (סע, סע בבריאות) כאות תודה על שלקחו טרמפ. 

היה יהודי יקר ואהוב על הבריות, יהודי הונגרי של פעם, שהיה שייך לקהילת 'חוג חתם סופר'. היה לו רגש מיוחד לתלמידי ה'חתם סופר', והיה קשור גם למרן הרב וואזנר זצ"ל וכן לגרי"ש אונגר זצ"ל,

במשך שישים שנה היה מחברי בית המדרש 'אגודת רעים' ברחוב רבי עקיבא בתחילה תחת הנהגת רבי אברהם לפקוביץ זצ"ל ולאחר מכן אצל רבי שמחה קסלר זצ"ל שם קבע עיתים לתורה והיה משמח את הילדים בבית הכנסת. 

היה תומך באברכים בסתר, היה בעל צדקה, ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.

במערב בני ברק מספרים ל'בחדרי חרדים' כי תמיד חייך לכל אחד, היה בקי במסכתות שבת וחולין, אותן למד בגירסא דינקותא. תמיד כשהיה מגיע לבתי הכנסת במערב בני ברק, היה תדיר מדבר עם כולם בלימוד ותמיד היה שגורה על לשונו מילה טובה.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כאשר שמע שיהודי בצרה, היה מוציא כסף מכיסו ועוזר לזולת. ילדי שכונת מערב בני ברק היו מקבלים ממנו סוכריות והיה קוראים לו 'סבא'. 

ביום שישי ערב שבת קודש פרשת כי תצא, לאחר חצות היום הוא הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בבני ברק, שם נפרדו ממנו בני המשפחה ומכריו. 

תושבי שכונת מערב בני ברק לומדים משניות לזכרו של ר' יצחק אייזיק בן ר' יהושע מרדכי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד