כ' אדר ב' התשפ"ד
30.03.2024
בעקבות פציעת הלוחם

חיל האוויר תקף ברצועת עזה, צה"ל מתגבר כוחות בגבול | תיעוד

מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפות נגד יעדי טרור של ארגון חמאס | מוקדם יותר הותר לפרסום כי לוחם מג"ב נפצע אנושות מירי שביצע פלסיני דרך חרך בגדר המערכת | צה"ל הודיע כי יתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים, לקראת אפשרות של הסלמה | קליעים מעזה פגעו במבנים בשדרות

חיל האוויר תקף ברצועת עזה, צה"ל מתגבר כוחות בגבול | תיעוד
תקיפה בעזה, ארכיון צילום: פלאש 90

חיל האוויר תקף הלילה (מוצ"ש) שורה של מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו אתרי אחסון של חמאס. התקיפה מגיעה לאחר פציעת לוחם מג"ב באורח אנוש במהלך המהומות על הגדר במהלך היום. בד בבד, צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת מצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. גם סוללות כיפת ברזל תוגברו.

לפי דיווחים בעזה, אין נפגעים כתוצאה מתקיפות צה"ל. בתוך כך, קליעים שנורו מהרצועה, ככל הנראה נגד מטוסי חיל האוויר, פגעו במבני מגורים, ברכבים וברכוש בחצרות בתים בעיר שדרות. לא היו נפגעים.

דובר צה"ל צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו הלילה ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה להפרות הסדר שהתקיימו בצפון רצועת עזה, במהלכן בוצע ירי משטח הרצועה, ממנו נפצע לוחם מג"ב", נמסר בהודעת הצבא.

"חמאס ממשיך להוביל את רצועת עזה למדיניות טרור תוך ניצול האוכלוסיה האזרחית. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור מרצועת עזה ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה", הוסיף דובר צה"ל.

מקדם יותר הותר לפרסום כי לוחם משמר הגבול נפצע הערב כתוצאה מירי שביצעו פלסטינים במהלך התפרעויות שאירעו היום בגבול הרצועה. הלוחם, מיחידת המסתערבים, פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה, כשמצבו מוגדר אנוש. ממשמר הגבול נמסר כי נסיבות האירוע בבדיקה וכי הודעה נמסרה למשפחתו.

במהלך היום התפרעו מאות פלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה, תוך שהם משליכים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל. האירועים האלימים על הגדר התחדשו לראשונה מזה חודשים ארוכים, ברקע ההסדר להכנסת הכסף הקטארי לרצועה.

כוחות צה"ל המוצבים על הגדר השיבו באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו ירי לעבר מתפרעים שסיכנו את חייהם. לפי דיווחים ברצועה, לפחות 23 פלסטינים נפצעו, שניים מהם באורח קשה,  כתוצאה מירי שביצע צה"ל לעבר מוקדי ההפגנות.

שר הביטחון בני גנץ התייחס מוקדם יותר להפגנות האלימות בגבול ואמר כי תהיה תגובה. "מדובר באירועים חמורים מאוד בדרום שתהיה עליהם תגובה, לא לדאוג", אמר גנץ בראיון ל'חדשות 13'.  "בכדי למנוע את התרחשות מראות אפגניסטן ברצועת עזה כאשר ישראל תיסוג, אנחנו צריכים להקפיד על עליונות ביטחונית ולא להוריד בשום מצב את היד מהעליונות הזו".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב (קובי) שבתאי מסר בעקבות האירוע הקשה בו נפצע באורח אנוש לוחם משמר הגבול של משטרת ישראל: "אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים".

"בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו", הוסיף המפכ"ל.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי מאות מפרי סדר פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים בסמוך לגדר, בצפון רצועת עזה. "בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד"כ (סדר כוחות) ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר.

בצה"ל הוסיפו כי במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

"בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים", נמסר, "כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו. הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו".

 

 

תקיפה עזה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד