י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חופשי ומאושר

אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בארה"ב מסתובב ברחובות קאבול

גייס הכספים של הטליבאן חליל הקקאני, שקיים על ראשו פרס בסך 5 מיליון דולר על קשריו ל'אל קאעידה', התקבל על ידי המונים בקאבול בהערצה גדולה | "השועל שאחראי על לול תרנגולות"

אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בארה"ב מסתובב ברחובות קאבול
חליל האקאני צילום: צילום מסך

חליל האקאני, אחד המחבלים המבוקשים ביותר בארצות הברית בגין קשריו לארגון 'אל קאעידה' שביצע את פיגוע התאומים, הוביל את התפילה ביום שישי האחרון לשלומם של לוחמי טאליבן בקאבול, שם קיבלו את פניו אוהדים ומעריצים.

על ראשו של האקאני שנחשב לגייס התרומות של הטאליבן, מוצע פרס בסך 5 מיליון דולר, אולם הוא מסתובב ברחובות קאבול והיה ממנהיגי התפילות במסגד הגדול ביותר בעיר למען לוחמי טאליבן.

לאחר דרשה של האימאם, אמר האקאני לקהל, על פי ה'ניו יורק טיימס': "העדיפות הראשונה שלנו לאפגניסטן היא הביטחון, אם אין ביטחון, אין חיים. אנו נותנים ביטחון, ואז ניתן כלכלה, מסחר, חינוך לגברים ולנשים. לא תהיה אפליה".

נאומו התקבל בתשואות מצד הקהל, שהראה את התמיכה המשמעותית בטאליבן בלב אפגניסטן. האקאני הוא חלק מרשת אשר מילאה תפקיד מרכזי בעליית הטאליבן באפגניסטן.

הקבוצה הוקמה על ידי מפקד המוג'אהדין ג'לאלודין האקאני בשנות השבעים והיא חשודה כי סייעה לאוסאמה בן לאדן להימלט מטורה בורה בשנת 2001. חליל פיתח רשת גיוס תרומות בינלאומית.

חליל האקאני נמצא ברשימת המבוקשים של ארה"ב וגם של האו"ם, יחד עם בני משפחה נוספים, הפשעים שהוא מואשם בהם כוללים "השתתפות במימון, תכנון, הכנה או ביצוע פעולות או פעילויות טרור המבוצעות על ידי הטאליבן".

קצין מודיעין בריטי אמר לאתר VOA כי "העובדה שיש לנו את חליל האקאני אחראי על אבטחת קאבול מזעזעת, להאקאני ולאל קאעידה יש ​​היסטוריה ארוכה ביחד, אפשר לטעון שהם כרוכים זה בזה, וזה לא סביר שהם ינתקו קשרים".

בינתיים הדיפלומט בדימוס איבור רוברטס אמר שהעברת אחריות הביטחון של קאבול לידי האקאני, היא כמו "השועל שאחראי על לול תרנגולות". הקבוצה קיבלה אחריות על מספר פיגועים קטלניים באפגניסטן, כולל הפיגוע במלון בשנת 2008 והפצצת משאיות ב-2017 ליד שגרירות גרמניה, שבה נהרגו 96 אנשים.

טאליבן מבוקש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד