כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניבא ולא ידע מה ניבא

כבר ב-2011: התחזית של בן לאדן לגבי עתידו של ביידן

כבר ב-2011 כאשר חוסל רב המרצחים אוסאמה בן לאדן נמצאו בדירתו תכנונים לחסל את הנשיא אובמה בכדי שביידן ה"לא מוכן" ימלא את מקומו ויביא את ארה"ב למשבר. מתברר כעבור עשור כי בן לאדן סוג של ניבא את העתיד. כיום המציאות נגלית לעין עד כמה בייידן שוגה וסופג ביקורת עולמית

כבר ב-2011: התחזית של בן לאדן לגבי עתידו של ביידן
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

מנהיג אל קעידה, אוסאמה בן לאדן תכנן להתנקש ב-2011, בחייו של הנשיא דאז ברק אובמה, כך שסגנו ג'ו ביידן "הלא מוכן לחלוטין" ייכנס לתפקיד הנשיא ויביא את ארצות הברית "למשבר". כך עלה ממסמכים שנתפסו במתחם הבית בפקיסטן של בן לאדן, לאחר שחוסל במאי 2011 על ידי צבא ארצות הברית.

הדברים הללו מקבלים במה חוזרת בתקשורת העולמית. לאור הקטסטרופה שמתרחשת בימים אלה באפגניסטן, לאחר שארה"ב בראשות הנשיא ביידן הפקירה את האפגנים לגורלם.

המסמכים הסודיים פורסמו לראשונה בשנת 2012 על ידי ה'וושינגטון פוסט', עם תיאור התוכנית להתנקשות באובמה ובמפקד הצבאי של ארה"ב דייוויד פטראוס, שהיה ראש ה-CIA ולפני זה מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, מפקד הכוח הרב לאומי בעיראק ומפקד כוחות נאט"ו והכוחות האמריקאים באפגניסטן. בן לאדן תכנן לפגוע במטוס בו טסו השניים. גורמי מודיעין אמרו ל'וושינגטון פוסט' כי תכניתו של בן לאדן מעולם לא התקדמה מעבר לשלב השאיפה.

"הסיבה להתנקשות בהם הייתה משום שהריגתו של אובמה תגרום אוטומטית לסגן הנשיא ביידן להפוך לנשיא", כתב בן לאדן לאחד מאנשיו. "ביידן לא מוכן לחלוטין לתפקיד הזה, והדבר יוביל את ארה"ב למשבר. באשר לפטראוס, הוא איש השעה, הריגתו תשנה את דרכה של המלחמה באפגניסטן". מסתבר שבן לאדן צדק. אפגניסטן נמצאת בתוהו ובוהו.

ביידן מתמודד עם זעם גובר ברחבי העולם על כך שהפקיר את האפגנים לגורלם, במיוחד לאחר הפרסום כי ממשל ביידן הוזהר בחודש שעבר כי בירת אפגניסטן תיפול במהירות לטאליבן לאחר נסיגה אמריקאית.

אוסמה בן לאדן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד