כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מלאכים משמים

הטייסים האמיצים מדברים: "כשחיים מונחים על כף המאזניים, אין חוקים ותקנות"

טייסי המטוס שחילץ 823 אפגנים, כולל 183 ילדים, ודחסו מספר שיא של אנשים במטוס C-17 שיצא מקאבול בתחילת השבוע האחרון, מסכמים את המשימה הקשה וחושפים כי מספר הטסים שפורסם נמוך מהאמת

הטייסים האמיצים מדברים: "כשחיים מונחים על כף המאזניים, אין חוקים ותקנות"
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: משרד ההגנה האמריקאי

הטייסים הגיבורים שזכו לשבחים רבים על כך שהתעלמו מהגבלות המערכת הקיימות על מנת להציל 823 אפגנים מקאבול ביום ראשון על ידי דחיסתם למטוס מטען מסוג C-17 דיברו ביום שישי האחרון על המשימה, וחשפו שהם הצילו 183 יותר ממה שדווח.

בהתחלה דווח כי הצוות חילץ 640 אפגנים מקאבול, אך המספר האמיתי היה 823 וכלל 183 ילדים שנוכחותם על הסיפון לא נספרה. הטיסה שברה שיא במספר האנשים שהוטסו אי פעם במטוס C-17, ושמה ללעג את מטוסי ה-C-17 האחרים שעזבו את קאבול עם 100 איש בלבד בשבוע האחרון, בעוד אלפים ממתינים בשערי נמל התעופה כדי להינצל.

הטייסים החליטו להפר כל כלל אפשרי כדי להציל חיים, מאחר והרבה מהם לא היו מורשים לעלות למטוסים מכיוון שאין להם את הניירת המתאימה, ואלפי אזרחים מערביים בעיר אינם מסוגלים אפילו להגיע לשדה התעופה מכיוון שהדרכים היו חסומות על ידי הטאליבן.

ביום שישי, לוטננט קולונל אריק קוט, (דרגה מקבילה לדרגת הסגן-אלוף הצה"לית) שקיבל את ההחלטה לעזוב את שדה התעופה עם כמה שיותר אפגנים, אמר שהוא היה מעוניין יותר להציל חיים מאשר לבדוק ניירות ולשמור על כללים מסוימים.

"בראש ובראשונה הרבה אנשים מדברים על חוקים ויכולת, הוכשרנו להתמודד עם זה לביצוע מקסימלי של המטוס, וכאשר יש לך נשים וילדים וחיי אנשים על כף המאזניים, זה לא קשור ליכולת או לכללים או תקנות. זה קשור לאימונים כדי לוודא שנוכל להתמודד עם הרבה אנשים בחוץ. היינו שם כדי לעשות את מה שהוכשרנו לעשות. היינו שם כדי לספק תקווה וחופש", את הדברים אמר לרשת CNN.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי הטיסה ביום ראשון האחרון היא אחד מסיפורי ההצלחה הבודדים שיצאו מקאבול. מאז עשרות אלפים לא הצליחו להגיע לשדה התעופה או למטוסים מכיוון שהם או נחסמים על ידי הטאליבן בכבישים בעיר, או שהם לא מורשים לעלות בגלל חוסר במסמכים מתאימים בשדה התעופה.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד