ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"פאדיחה גדולה של הצבא"

אב הלוחם שנפצע, מאשים: "שורת מחדלים"

יוסי שמואלי, אביו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע אמש אנושות בגבול עזה, בביקורת חריפה מתוך בית החולים: "בטח שהייתה פאשלה שם, איך הם הגיעו לגדר? ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא"

אב הלוחם שנפצע, מאשים: "שורת מחדלים"
בראל חדריה שמואלי צילום: דוברות המשטרה

יוסי שמואלי, אביו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע אמש באורח אנוש בגבול עזה, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת על הצבא, וטען כי התקרית היא מחדל חמור של צה"ל.

שמואלי מתח את הביקורת החריפה בעודו שוהה ליד מיטת בנו בבית החולים סורוקה. "בטח שהייתה פאשלה שם, איך הם הגיעו לגדר? ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא", אמר האב.

"צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?", תהה שמואלי על נוהלי הצבא במקרים כאלו.

"הוא לא היה צריך להיות שם", המשיך האב בביקורת. "הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".

דברי האב נאמרו כאשר בנו סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, מאושפז במצב אנוש בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם עבר ניתוח ונכון להבוקר, עדיין נשקפת סכנה לחייו. לפי גורמי הרפואה בבית החולים, הוא התקבל לחדר הטראומה, עבר ניתוח במהירות וכעת הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. רבים מתפללים להחלמתו: בראל בן ניצה לרפואה שלמה.

כזכור, הבוקר דווח כי בראל חדריה שמואלי, בן 21 תושב באר יעקב, הוא הלוחם מיחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע אתמול (שבת) באורח אנוש כתוצאה מירי שביצע מחבל פלסטיני, במהלך המהומות שפרצו בגבול הרצועה. כך הותר הלילה לפרסום.

האירוע החמור התרחש בזמן שמאות פלסטינים התפרעו סמוך לגבול רצועת עזה, תוך שהם משליכים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל. לפי תיעוד שפרסמו הפלסטינים, אחד המתפרעים הכניס אקדח דרך חרך בגדר וביצע ירי לעבר הכוחות. האירועים האלימים על הגדר התחדשו לראשונה מזה חודשים ארוכים, ברקע ההסדר להכנסת הכסף הקטארי לרצועה.

צה"ל פלסטינים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד