י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התחממות בדרום

כתוצאה מבלוני תבערה: תשע שריפות פרצו בעוטף עזה

אחרי יומיים של שקט, שוב התחממות בגבול רצועת עזה: פלסטינים חזרו היום לשגר בלוני תבערה שגרמו לתשע שריפות במועצה האזורית אשכול 

כתוצאה מבלוני תבערה: תשע שריפות פרצו בעוטף עזה
שריפה בעוטף עזה, ארכיון צילום: פלאש 90

יומיים לאחר הירי בלוחם משמר הגבול שנפצע אנושות בגבול הרצועה ותגובת צה"ל, הפלסטינים חידשו היום (שני) את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה. לפחות תשע שריפות פרצו בשטחים פתוחים סמוך ליישובי העוטף.

מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי בשעתיים האחרונת פעלו צוותי כבאות כולל יחידת מתנדבים יחד עם צוותי קרן קיימת ישראל וצה"ל במספר מוקדי שריפות קוצים שהתלקחו בתחום מועצה אזורית אשכול ושדות נגב.

"חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום הגיעו למוקדי השריפות וקבעו השריפות נגרמו מבלוני תבערה", הוסיפו בכבאות והצלה. כל השריפות פרצו במועצה האזורית אשכול ונסיבותיה של שריפה נוספת במועצה האזורית שדות נגב נמצאות בבדיקה.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול מסר: "התעוזה של ארגוני הטרור לחדש את טרור הבלונים ולשרוף את שדותינו חייבת להיגדע עוד היום. אם לא תיעצר היום, נמצא עצמנו עוד קיץ מכבים שריפות ובוכים על היבולים שעלו באש. מה שמתחיל בהכלת בלוני תבערה, ממשיך בירי רקטות ובירי על חיילי צה״ל. אני מצפה מהממשלה לפעול במידית כדי להעביר מסר חד וברור לארגוני הטרור שלא כדאי להם להמשיך בטרור הנפשע"

כזכור, במוצאי שבת תקף חיל האוויר שורה של מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו אתרי אחסון של חמאס. התקיפה הגיעה לאחר פציעת לוחם מג"ב באורח אנוש במהלך המהומות על הגדר במהלך היום. בד בבד, צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת מצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. גם סוללות כיפת ברזל תוגברו.

בתוך כך, קליעים שנורו מהרצועה, ככל הנראה נגד מטוסי חיל האוויר, פגעו במבני מגורים, ברכבים וברכוש בחצרות בתים בעיר שדרות. לא היו נפגעים.

בצה"ל עדכנו כי מטוסי קרב תקפו ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה להפרות הסדר שהתקיימו בצפון רצועת עזה, במהלכן בוצע ירי משטח הרצועה, ממנו נפצע לוחם מג"ב", נמסר בהודעת הצבא.

"חמאס ממשיך להוביל את רצועת עזה למדיניות טרור תוך ניצול האוכלוסיה האזרחית. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור מרצועת עזה ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה", הוסיף דובר צה"ל.

שריפות עוטף עזה בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד