כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת מועד הדד ליין

עשרות מטוסים צבאיים יחלצו כ-20 אלף איש שתקועים בשדה התעופה

33 מטוסי צבא ארצות הברית ינחתו בקאבול בתוך 24 שעות בכדי לחלץ כ-20 אלף איש התקועים בשדה התעופה בבירה שנכבשה על ידי הטאליבן. רק אזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד, כמו גם משפחותיהם הקרובות, יורשו לעלות למטוסים | ביידן ממשיך להגן על החלטתו לסגת 

עשרות מטוסים צבאיים יחלצו כ-20 אלף איש שתקועים בשדה התעופה
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: משרד ההגנה האמריקאי

ארה"ב שולחת 33 מטוסים צבאיים לקאבול בירת אפגניסטן, בכדי לסייע בפינוי 20,000 איש שנתקעו בשדה התעופה.

מטוסי התובלה הצבאיים צפויים לנחות בתוך 24 השעות הקרובות בקאבול, שם עדיין מחכים כעשרים אלף איש, כולל אמריקאים ואפגנים לפינוי.

בניסיון לסייע בהגברת פינוי האמריקאים, אמר גורם ל-CNN כי רק אזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד, כמו גם משפחותיהם הקרובות, יורשו לעלות למטוסים.

האפגנים המבקשים ויזת מהגרים מיוחדת לא יקבלו גישה, טען הגורם. לא ברור אם מדיניות זו חלה גם על אלה שכבר ממתינים כיום בשדה התעופה.

אלפי אפגנים ללא מסמכים נותרו בשטח נמל התעופה לאחר שקיבלו גישה בתוך הכאוס בשבוע שעבר, אמר המקור. כרגע אין "תוכניות להבריח אנשים משדה התעופה", כך לדברי הגורם, אך עדיין לא ברור מה יקרה בסופו של דבר למי שאין לו אישור או מסמכים.

כל אחד מ-33 המטוסים שאמורים להגיע לקאבול ב-24 השעות הקרובות מסוגל לשאת כ-400 נוסעים, מה שאמור להיות דחיפה חזקה לחלץ כמות גדולה של נוסעים שעדיין תקועים, מועד העזיבה הסופי של ארה"ב וכוחות נאט"ו הינו 31 לאוגוסט.

הנשיא ביידן אמר כי הליך הוצאת אמריקאים ורבבות אחרים מאפגניסטן מואץ, והמשיך להגן על החלטתו לסגת למרות הכאוס וההרג שמתחולל במדינה. "הפינוי של אלפי אנשים מקאבול קשה וכואב, לא משנה מתי הוא התחיל או מתי הוא היה אמור להתחיל", אמר ביידן.

"זה היה נכון אם היינו מתחילים לפני חודש, או מתחילים מהיום. אין דרך לפנות אנשים רבים כל כך בלי כאב עם תיעוד קורע לב שאתם רואים בטלוויזיה".

על פי גורם בבית הלבן, במהלך 24 השעות האחרונות, לאורך יום ראשון, 28 טיסות צבאיות אמריקאיות פינו כ-10,400 איש מקאבול. ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי "מבלי לפרט" אמר הנשיא, "חיילים אמריקאים שיפרו את הגישה לשדה התעופה עבור אמריקאים ואחרים המבקשים לצאת משם".

"מה שאני לא מתכוון לעשות הוא לדבר על השינויים הטקטיים שאנו מבצעים כדי לוודא שנשמור על כמה שיותר בטיחות", אמר ביידן, "יש לנו את כל הזמן, אני יכול להגיד שהגישה לשדה התעופה השתפרה, יותר אנשים יכולים להגיע לשם בצורה בטוחה יותר. זה עדיין מבצע מסוכן אבל אני לא רוצה להיכנס לפרטי האופן שבו אנו עושים זאת, דיברנו הרבה עם הטאליבן. הם שיתפו פעולה".

ג'ו ביידן מטוס צבאי טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד