י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צרחתי עליו והוא דמע"

האלמנה מספרת על המפגש הטעון עם בנט

יעל שבח, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד, התייחסה לשיחה הטעונה בין בנט לאב הלוחם שנפצע: "נזכרתי בשיחה שהייתה לי איתו מיד אחרי הרצח. צרחתי עליו, והוא ישב שם והקשיב והוריד ראש, ודמע". לדבריה, "מביש שרה"מ לא זכר פרטים בסיסיים אך יש בשיחה הזו משהו אנושי וכואב וכן, גם אצילי משהו"

האלמנה מספרת על המפגש הטעון עם בנט
בנט בהלווית הק' רזיאל שבח הי"ד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יעל שבח, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בשנת 2018, התייחסה היום (שני) לשיחה הטעונה בין ראש הממשלה נפתלי בנט עם יוסף חדריה-שמואלי, אביו של לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע אנושות מירי במהלך עימותים בגבול רצועת עזה - וטענה כי "יש בשיחה הזו משהו אנושי וכואב וכן, גם אצילי משהו ביכולת להיות בשקט בזמן שיוסי פורק את תסכוליו ובגמגום האותנטי ולא-יודע-כל של בנט".

"אז הקשבתי לשיחה עם בנט", גוללה שבח בחשבון הטוויטר שלה, "נזכרתי בשיחה שהייתה לי איתו מיד אחרי הרצח. לא בדיוק שיחה. אני דיברתי, שלא לומר צרחתי עליו, והוא ישב שם והקשיב והוריד ראש, ודמע, ולא פצה פה וכשסיימתי לפרוק עליו את כאבי זעמי ואבלי הוא מלמל ניחום קצר, קם והלך להלוויה, ספד את רזיאל וחזר אחרי כל מילה שאמרתי".

שבח ציינה כי היא כואבת עם משפחת חדריה שמואלי. "אכן מביש שרה"מ לא זכר פרטים בסיסיים אותם היה צריך לזכור כשדיבר עם אביו של בראל, אני כועסת על תפקוד הממשלה הזו ובפרט על העומד בראשה. עם זאת", הוסיפה האלמנה, "יש בשיחה הזו משהו אנושי וכואב וכן, גם אצילי משהו ביכולת להיות בשקט בזמן שיוסי פורק את תסכוליו ובגמגום האותנטי ולא-יודע-כל של בנט".

שבח כתבה כי היא מעריכה מאוד את בנט על התכונות האלו. "כאדם מכבד, אנושי, מכיל, מקשיב ומאפשר. לא כראש ממשלה".

בעלה של יעל, רזיאל שבח הי"ד, נרצח ב-9 בינואר 2018, כאשר המחבל אחמד ג'ראר, פעיל חמאס, פתח באש לעבר מכוניתו של רזיאל שבח. שבח הספיק להודיע לחבריו שנורה, והם התקשרו למד"א, שפינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קשה. בדרך לבית החולים התדרדר מצבו, וכעבור שעה מת מפצעיו. אחרי הפיגוע ברחו המחבלים לשכם.

לאור רצונו אותו ביטא בעבר לכך שיהיה בית קברות ביישוב, החליטה אלמנתו יעל שבח לקוברו בחוות גלעד ובכך נחנך בית הקברות במקום.

כוחות צה"ל החלו במרדף אחר המחבלים שנמשך כשבוע, ובמהלכו הם נמלטו משכם לג'נין ושם הסתתרו. ב-17 בינואר אותרו המחבלים בג'נין, והם פתחו באש לעבר כוחות צה"ל. הם פצעו שני חיילים: אחד באורח קשה והשני באורח קל. אחד מהמחבלים נהרג בקרב היריות והשני נעצר. חמאס נטל את האחריות לפיגוע.

בעקבות הפיגוע, התקבלה החלטה בממשלה להכשיר את היישוב חוות גלעד.

יעל שבח נפתלי בנט בראל שמואלי רזיאל שבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד