י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נשלח לאבחון

הוונדליזם בבית הכנסת: המשטרה עצרה חשוד חסר בית

למחרת הפריצה לבית הכנסת של חב"ד בלונג ביץ', תוך השחתת המקום וגניבת ספר תורה ותשמישי קדושה, נעצר חשוד, הומלס בעל עבר פלילי. במשטרה מקווים כי האיש יוביל אותם אל החפצים הגנובים

הוונדליזם בבית הכנסת: המשטרה עצרה חשוד חסר בית
בית הכנסת לאחר הפריצה צילום: באדיבות המצלם

האנטר מק'לרת', בן 23, שהמשטרה הגדירה אותו כחסר בית, נעצר ביום ראשון בחשד כי הוא אחראי להשחתה של בית הכנסת חב"ד בלונג ביץ' ביום שבת האחרון.

רון וולש, קצין במשטרת לונג ביץ' ציין כי החשוד בעל עבר פלילי נרחב, כולל מעצרים ברחבי המדינה. הוא סירב להתייחס למעצרים הקודמים, אך אמר כי אף אחד מהם לא היה בגין פשע שבוצע בלונג ביץ'.

קצין המשטרה סיפר עוד כי ביום ראשון התקבלו במשטרה תלונות על אודות גבר שמתנהג מוזר על החוף, כשהוא מחזיק חכה ומנסה לדוג. מק'לרת' נעצר והתברר כי הוא האיש שהשחית בשבת את בית הכנסת. וולש הוסיף כי המשטרה בדקה צילומי אבטחה של בית הכנסת והודות לנצפה בהם מק'לרת' נעצר והואשם בפריצה.

החשוד נשלח למרכז הרפואי של אוניברסיטת נסאו המקומית, לצורך אבחון פסיכולוגי. שליח חב"ד הרב אלי גודמן, אמר לתקשורת המקומית על חילול בית הכנסת: "זה דבר נורא, כל ספר תורה עולה בין 50,000 ל-60,000 דולר" וציין כי בבית הכנסת ישנם 10 ספרי תורה, אך חלק מהם ישנים מדי, ולא ראויים לשימוש.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשבת נפרץ בית הכנסת של חב"ד, בלונג ביץ' בניו יורק, הפורץ עקר את דלת ארון הקודש, בזז תשמישי קדושה וגנב ספר תורה מהמקום, המקרה הנורא אירע בתום שבת שבה חברי הקהילה היהודית של לונג ביץ' בניו יורק, חגגו בת מצווה במרכז חב"ד, אחד מבני הקהילה הגיע לבית הכנסת בסביבות השעה 23:30 במוצאי שבת, לסיור שגרתי במקום כדי לוודא שהכל תקין, מה שנגלה לנגד עיניו, הוא סיוט של כל רב וגבאי בית כנסת. עכשיו מקווים במשטרה ובבית הכנסת, שהעצור יוביל אותם לחפצים הגנובים.

הרב אלי גודמן, שליח חב"ד, ללונג ביץ', ציין כי בסריקה שביצע באזור אחד המתפללים, הוא מצא את אחד מחפצי הכסף שנגנבו, לצד כמה ספרים שכנראה נזנחו בדרך על ידי הפורץ.

ונדליזם ביזוי בית כנסת חילול בית כנסת לונג ביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד