כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הדיכוי החל

המסר של דובר הטאליבן לנשים: "הישארו בבית"

בתדרוך לעיתונאים דרש דובר הטאליבן מארה"ב שלא לעודד אזרחים אפגניים לעזוב את המדינה ובנוסף קרא לאזרחיות המדינה שלא לצאת לרחובה של עיר. הסיבה; הלוחמים עדיין לא הוכשרו להתמודד עם נשים

המסר של דובר הטאליבן לנשים: "הישארו בבית"
אילוסטרציה צילום: unsplash

דובר הטליבאן, זביחולה מוג’אהיד, מסר תדרוך לעיתונאים וביקש מארה"ב לא לעודד אזרחים אפגנים לעזוב את המדינה, "אפגנים תחזרו הביתה, לא ניתן לכם להגיע לשדה התעופה".

לדברי הדובר, הם לא מאפשרים לאזרחים אפגנים לנסוע לשדה התעופה בקאבול וקראו להמונים בשדה התעופה לחזור הביתה. "המטרה שלנו היא לבנות מחדש את המדינה שלנו", אמר.

הוא הוסיף וקרא, "אנו מבקשים מנשים להישאר בבית כרגע, עד להבטחת הביטחון שלהן" וזאת כי לוחמי הטאליבן "עדיין לא הוכשרו איך להתמודד עם נשים".

באשר לאזור עמק פנג'שיר שנשלט על ידי כוחות ההתנגדות לטאליבן, אמר כי "הטליבן ירצה לפתור את המצב באמצעות דיאלוג".

לדבריו, הטאליבן לא הסכים להאריך את מועד הפינוי ב-31 באוגוסט, והוסיף כי ארה"ב ובעלות הברית צריכות להשלים את פעילותן עד לתאריך זה. "אנחנו רוצים שהכוחות הזרים יפנו את כל האזרחים הזרים עד ה-31 באוגוסט", אמר. לדבריו, הוא לא מודע לדיווחים על כך שראש ה-CIA וויליאם ברנס נפגש בחשאי עם מנהיג הטליבאן עבדול גאני ברדר.

לפי דיווח ב'וושינגטון פוסט', ראש ה-CIA וויליאם ברנס טס אתמול (שני) לקאבול הבירה כדי להיפגש בחשאי עם המנהיג הפוליטי הבכיר של הטאליבן.

טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד