כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תחת תנאים מחמירים

אחרי 15 שנה בתא הכלא, העליון קבע: רומן זדורוב ישוחרר הביתה

בית המשפט העליון קבע כי רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית בשעות הקרובות - אחרי 15 שנה בהן ישב בכלא בגין רצח הילדה תאיר ראדה בבית הספר בקצרין | הוחלט שזדורוב ישהה בבית חמותו ביישוב קצרין כשהוא תחת איזוק אלקטרוני ולמשטרה תהיה אפשרות להאזין לכל שיחותיו 

אחרי 15 שנה בתא הכלא, העליון קבע: רומן זדורוב ישוחרר הביתה
רומן זדורוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעור המדינה וקבע כי רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית, תוך תנאים מגבילים מחמירים. זדורוב ישתחרר כבר בשעות הקרובות, אחרי 15 שנה שישב בכלא בגין הרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה.

בהחלטת בית המשפט העליון נקבע כי החלטתו של המשנה לנשיאה, השופט (בדימוס) חנן מלצר, לבטל את הרשעת זדורוב, ולהורות על עריכתו של משפט חוזר בעניינו – משמעה: "החלשה בעוצמת הראיות אשר נדרשות על פי הדין למעצר עד תום המשפט"

"בנסיבות אלו", נכתב בהחלטה של השופט אלכס שטיין, "וכן בהתחשב באורך המאסר שהמשיב כבר ריצה בכלא; בכך שהמסוכנות שלכאורה נשקפת ממנו פחתה; ולנוכח תנאי המסגרת של מעצר-בית מלא באזוק אלקטרוני, אשר נקבעו על ידי בית המשפט המחוזי נצרת – הוחלט לאפשר למשיב לעבור מן הכלא למסגרת שאושרה לו על ידי בית המשפט המחוזי, בכפוף להוספה של מספר תנאים מגבילים אשר נועדו להבטיח את מטרותיו של ההליך הפלילי ואת שלום הציבור".


זדורוב ועורך דינו, היום//צילום: דוברות המשטרה

זדורוב, לפי החלטת בית המשפט העליון, ישתחרר כבר בשעות הקרובות מכלא שאטה וישהה במעצר בית באיזוק אלקטרוני אצל אמה של רעייתו המתגוררת בקצרין. העליון קבע בהחלטתו כי ייאסר על אנשים זרים לבקרו. בנוסף, יתאפשר למשטרה לבצע האזנות סתר. כמו כן הוא ייאלץ להפקיד את דרכונו מחשש שיימלט מהארץ.

גופתה של תאיר ראדה, ילדה בת 13 וחצי, נמצאה בתא בבית ספר בעיר בו למדה בשנת 2006, ובגופה סימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו. 

ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.‏ 

לפני כחודש הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, לאחר שבית המשפט העליון הכריע כי הוא זכאי למשפט חוזר. עורכי דינו טענו לבג"ץ כי אותרו ראיות חדשות שלא הוצגו בעבר. למרות החלטת בית המשפט המחוזי לשחררו, עתרה המדינה לעליון נגד השחרור.

 

 

רומן זדורוב תאיר ראדה מעצר בית מאסר רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד