כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
2 מיליון מטופלים

מחקר ישראלי ענק: החיסון בטוח, לא מחוסנים סובלים יותר מתופעות לוואי

בטיחות חיסון הקורונה: אמש התפרסם מחקר ענק של קופ"ח 'כללית' ואוניברסיטת הרווארד | המחקר נערך על בסיס ניתוח נתונים אנונימיים של 2 מיליון מטופלים בארץ | המחקר עסק בהשוואות של תופעות הלוואי בין מחוסנים לשאינם ובין מאומתים לנגיף לבין אלה שלא נדבקו

מחקר ישראלי ענק: החיסון בטוח, לא מחוסנים סובלים יותר מתופעות לוואי
מעבדת קורונה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

המחקר הגדול ביותר בנושא בטיחות חיסון הקורונה שנערך על ידי קופת חולים כללית בשיתוף אוניברסיטת הרווארד התפרסם אתמול, המחקר נערך על בסיס ניתוח נתונים אנונימיים של 2 מיליון מטופלים בארץ.

חלקו הראשון של המחקר בדק תופעות לוואי לאחר החיסון והשווה שכיחות של 25 תופעות לוואי פוטנציאליות בין מחוסנים לבין לא מחוסנים. חלקו השני של המחקר בדק תופעות לוואי לאחר הידבקות בנגיף הקורונה והשווה את השכיחות של אותן 25 תופעות לוואי בין אלו שנדבקו בקורונה לבין אלו שלא נדבקו בקורונה (כולם לא מחוסנים). כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

"המחקר מראה שוב עד כמה החיסון בטוח, ועד כמה החלופה של תחלואה 'טבעית' בנגיף הקורונה ללא חיסון מעמידה את האדם בסיכון משמעותי, כבד ושכיח הרבה יותר למחלה נלווית קשה – וכל זאת מעבר לסיכון הישיר עקב מחלת הריאות שגורם נגיף הקורונה וסיבוכיה הקשים", אמר פרופ' רן בליצר ראש מערך החדשנות בכללית. לדבריו, "לא מצאנו עדות לשכיחות עודפת לאחר חיסון של אוטם שריר הלב, שבץ מוחי, או הפרעות בקצב הלב, או של הפרעות חמורות בקרישת הדם כמו קרישי דם בורידים העמוקים או תסחיף ריאתי, אבל כן מצאנו שכיחות עודפת משמעותית של תופעות אלה לאחר תחלואה 'טבעית' בנגיף הקורונה ללא חיסון".

בתי החולים פתחו אתמול בפעולות מחאה ממשיות בעקבות אי קיום התחייבויות משרדי הממשלה. הפעילות במתכונת שבת תימשך גם היום. "עצוב לראות מרפאות ריקות ולשמוע את התושבים שנאלצנו לבטל את התורים שלהם בשל היעדר משאבים ויכולת לתת להם את הטיפול המיטבי", נמסר מבתי החולים. "אנו קוראים לממשלה להתעשת ולסיים את המשבר". בד בבד, בתי החולים של הדסה פעלו במתכונת מצומצמת וקיבלו לטיפול רק חולים במצב קשה או מסכן חיים. בהדסה ציינו כי "רוב התורים למטופלי המרפאות והמועמדים לניתוחים שאינם דחופים בוטלו".

מאות מעובדי בית החולים הדסה עין כרם השתתפו בעצרת הסברה בבית החולים, שבמהלכה קרא המנכ"ל בפועל של המרכז הרפואי הדסה, פרופ' יורם וייס, לממשלת ישראל למהר ולהעביר את הכספים שהובטחו לבתי החולים הציבוריים.

קורונה חיסון מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד