ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
על רקע האשפוז בניו יורק

וירוס באוקראינה: 11 בחורים מישראל נדבקו בחיידק סלמונלה

לאחר הרעלת מזון של הבחורים מניו יורק ששהו באוקראינה כעת מדווח כי לפחות 11 בחורי ישיבה חסידית מירושלים השוהים במזיבוז' אכלו מזון מקולקל והורעלו • הבחורים שוכבים במשך יומיים במיטה עם חום גבוה, שישה מהם במצב חמור יותר מהשאר • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

וירוס באוקראינה: 11 בחורים מישראל נדבקו בחיידק סלמונלה
ציון הבעל שם טוב במז'יבוז השבוע צילום: באדיבות המצלם

קבוצת בחורי ישיבה חסידיים מישיבה מוכרת בירושלים השוהים במז'יבוז באוקראינה, נמצאו חולים עם סימפטומים של חיידק הסלמונלה, חלקם עם קלקול קיבה והקאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כמו בחורי הישיבה מויז'ניץ בורו פארק שנדבקו ואושפזו השבוע בניו יורק לאחר שחזרו מאוקראינה, גם הבחורים הישראלים נמצאים באותו המצב, לאחר שאכלו מיונז מקולקל וחטפו את החיידק הסלמונלה.

הנהלת הישיבה דאגה להם לרופאים אתמול, וגם היום הגיעו רופאים למז'יבוז כי חלק מהם סובלים מ-42 מעלות חום, הבחורים שוכבים במיטה חולים ומקווים לטוב.

מדובר בוירוס רוחבי שמשתולל בימים אלו באוקראינה, גם באומן וגם בהאדיטש ובמקומות נוספים. 

הבחורים הללו מצטרפים לכ-20 בחורים נוספים שנדבקו גם הם בחיידק הסלמונלה, מדובר כזכור בבחורי ישיבה חסידי ויז'ניץ בורו פארק בניו יורק אושפזו ביום שלישי האחרון בגלל הרעלת מזון שאירעה במז'יבוז, הם שוחררו לביתם לאחר טיפול רפואי, אך כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול כולם שוב אושפזו.

מתנדבי ארגוני הצלה של בורו פארק ופלטבוש הגיעו למספר בתים בבורו פארק הלילה, ופינו את הבחורים חזרה לבית החולים, לאחר בדיקות דם שביצעו, שם התגלה שיש להם סלמונלה או זיהום מסוג אחר. כך דווח באתר Yeshiva world news.

כזכור, ביום שלישי בלילה, הבחורים חזרו ממסע לקברי צדיקים מאוקראינה, והחלו לחוש ברע. הקבוצה כולה נחתה בניו יורק, וטופלה במיידית על ידי ארגון הצלה, הבחורים הועברו לבתי חולים מקומיים. כולל בחורים ממונסי ומערי הקטסקילס, כולם התלוננו על אותם סימפטומים, כאבי בטן, ותופעות לוואי נוספות.

הבחורים שהיו בדרכם הביתה מאוקראינה, שם שהו במז'יבוז בקברו של הבעל שם טוב, נחתו היום שלישי בשדה תעופה באזור ניו יורק, ועלו על אוטובוס שהוביל אותם לברוקלין. האוטובוס עצר בחניון של ארגון הצלה בורו פארק בשדרה ה-14, ומיד הוכרז במקום על אר"ן. זאת אחרי שבסביבות עשרים בחורים, כולם צעירים בגילאי 18-20, התלוננו על בחילות, הקאות, חום ותסמינים אחרים. כאמור אתמול הבחורים אושפזו שוב, מצבם יציב.

כאמור, עכשיו מתברר שהם לא היו היחידים, אלא לפחות עוד 11 בחורים נמצאים במצב דומה, והם שוהים במז'יבוז חולים, הבחורים כולם ישראלים מישיבה חסידית מירושלים.

מז'יבוז הרעלת מזון סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד