י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יוטס ארצה

מרוקו: גופת הנרצח הישראלי שוחררה לקבורה

גופתו של בעל המסעדה הישראלי שנרצח במרוקו שוחררה לקבורה על ידי הרשויות והיא צפויה לעלות על טיסה ארצה בתחילת שבוע הבא

מרוקו: גופת הנרצח הישראלי שוחררה לקבורה
הטסה רפואית. אילוסטרציה צילום: דוברות זק"א

גופתו של מרדכי רביבו הי"ד, שנרצח אמש (רביעי) במרוקו שוחררה לקבורה, ארונו יוטס בתחילת השבוע הבא לקבורה בישראל.

אמש סמוך לחצות נרצח מרדכי, שניהל מסעדה כשרה בעיר טנג׳יר שבמרוקו, על ידי חסר בית שנהג לאכול אצלו במסעדה. כוחות הרפואה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו בדרך לבית החולים.

בעקבות מספר ניסיונות דקירה שהיו באיזור בתקופה האחרונה, עלה חשד שמדובר באירוע דקירה על רקע לאומני, לאחר חקירה מאומצת של צוותי משטרה מקומית נשלל חשד שהאירוע על רקע לאומני/אנטישמי, ככה"נ הרוצח אינו בריא בנפשו וסובל מבעיות נפשיות.

במאמצים רבים של משרד החוץ, מתנדבי זק"א, צוות הקונסוליה הישראלי ברבאט, וחברי הקהילה היהודית והחברה קדישא במרוקו הושג ויתור על נתיחת גופת המנוח וזו שוחררה לקבורה.

שניר אלמליח, מתנדב היחידה הבינלאומי של זק"א, שמפקד על האירוע מישראל מסר: "מדובר באירוע טראגי, קיבלנו את הדיווח המצער אמש בשעות הלילה, מרגע קבלת הדיווח פעלנו יחד עם כלל הגורמים מול הרשויות כדי לסייע למשפחה, משטרת רבאט דרשה הבוקר לבצע נתיחה שלאחר המוות, לאחר מאמצים רבים, עם התקדמות החקירה ושלילת מניע לאומני הצלחנו למנוע את נתיחת גופת המנוח והוא שוחרר לקבורה, ארונו יוטס עם תחילת השבוע הבא לקבורה בישראל, כאן יובא למנוחות בבית העלמין באשדוד".

חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א הוסיף ואמר: "ארגון זק"א האמון על כבוד המת פועל בכל מקום בעולם בסיוע נציגים ומתנדבים במסירות למען כבוד המת, אני רוצה להודות לכלל הגורמים שסייעו במקרה הטראגי ובפרט לנציגי משרד החוץ על העבודה המשותפת שבזכותה נמנעה פגיעה מיותרת בכבוד המת וזורז הליך השחרור. ארגון זק"א משתתף בצער המשפחה ומלווה אותם בכל הליך השחרור, ההטסה והקבורה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המשטרה פתחה בחקירה יחד עם התביעה הציבורית, על מנת לקבוע את הנסיבות סביב מעורבותו של אדם עם עבר פלילי שהראה סימנים של הפרעה נפשית ורצח בעל מסעדה בטנג'יר.

מהמשטרה המקומית נמסר כי "הנתונים הראשוניים הצביעו על כך שהחשוד פקד קבוע את המסעדה המנוהלת על ידי הקורבן, הרוצח היה מעונין כביכול להתגייר במטרה לקבל ארוחות חינם. בנוסף דווח, כי הבעלים לא רצה לקבל את הרוצח לעבודה".

מרוקו רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד