כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האסון בכביש 6

הוארך מעצרו של הנהג החשוד ב'פגע וברח': "לא ראיתי שמישהו נפגע"

הנהג, בן ה-19 תושב אלעד, טען כי לא הבחין שפגע בבן אדם: "אם הייתי רואה, הייתי עוצר לסייע" | בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר שביצע את העבירות המיוחסות לו | פרקליטתו, עו"ד הילה מזל מוהדב: "מדובר בטרגדיה לכל הצדדים. הוא לא מפסיק לבכות ולהגיד 'הרגתי בן אדם'" 

הוארך מעצרו של הנהג החשוד ב'פגע וברח': "לא ראיתי שמישהו נפגע"
זירת התאונה בכביש 6 צילום: דוברות זק"א

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אחר הצהריים (שישי)  בארבעה ימים את מעצרו של הנהג החשוד בתאונת ה'פגע וברח' לפנות בוקר במחלף דניאל על כביש 6, בה נהרג הנער נפתלי סייביץ' ז"ל ושניים מחבריו, תושבי מודיעין עילית, נפצעו באורח קל.

הצעיר, תושב אלעד כבן 19, טען בחקירתו כי לא הבחין באדם שנפגע, כך נודע ל'בחדרי חדים'. "הרגשתי שפגעתי במשהו, אך לא ראיתי שמישהו נפגע. אם הייתי רואה הייתי עוצר להגיש עזרה", אמר. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים.

במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, המתה בקלות דעת ואי הגשת עזרה לנפגע בתאונה. חברו שהיה עמו ברכב נחקר גם הוא בשעה זו. במשטרה בודקים מה גם גרם לנהג להימלט מהמקום מבלי להגיש סיוע לפצועים.

עורכת דינו של הנהג, הילה מזל מוהדב אמרה במהלך הדיון בבית המשפט: "הוא לא נסע במטרה לבצע פגיעה בבן אדם חסר ישע, מדובר בכביש מהיר שלא היה בו מעבר חצייה. הוציאו אותו מהמיטה והוא לא הכחיש את התאונה. מדובר בבחור צעיר שלא מפסיק לבכות ולהגיד 'הרגתי בן אדם'".

בבית העלמין במגדל העמק התקיימה מוקדם יותר הלוויתו של הנער נפתלי סייביץ' ז"ל. כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', שלושה צעירים חרדים נפגעו לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) מרכב חולף באזור מחלף דניאל, המחבר את כביש 1 וכביש 6. לפי חקירה ראשונית, השלושה חצו את הכביש, ככל הנראה לאחר שירדו מ'טרמפ', אך רכב שעבר במקום פגע בהם מסיבה שטרם התבררה ומייד לאחר מכן נמלט.


הנער נפתלי סייביץ' ז"ל 

אחד מהבחורים, נפתלי סייביץ' כבן 20, נפצע אנושות ופאראמדים נאלצו לקבוע את מותו. שני חבריו נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שיבא בתל השומר. "בשולי הכביש שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה, עם חבלת ראש קשה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו", סיפר פאראמדיק מד"א אריה מאיירס.

מתנדבי זק"א שהגיעו לזירת התאונה, טיפלו בכבוד המת ודואגים בשעות אלו להבאת הגופה לקבורה. אלחנן רוט קמב"ץ זק"א שפלה שטיפל בזירה: "מדובר בתאונה קשה מאוד, שלושה הולכי רגל כבני 20 שהיו בשולי הכביש הסואן ככל הנראה נפגעו מרכב שחלף במקום, מעוצמת ההתנגשות שניים מהם עפו לתעלה בצד הכביש מעבר למעקה הבטיחות"

"אחד מהם שכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לצערי פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום, השניים האחרים פונו במצב בינוני וקל לבית החולים תל השומר. צוות מורחב של מתנדבי זק״א שפלה טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה", הוסיף רוט.

חיים וינגרטן ראש אגף מבצעים בזק"א, אמר: "חובה לציין את הסכנה בהליכה בצד כביש ראשי וסואן, הנפגעים ככל הנראה היו בדרכם חזרה בטרמפים מנתב"ג לאחר שהזמינו דרכונים לקראת טיסה לחו"ל".

 

 

פגע וברח הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד