י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסלמה בדרום

פיר מנהרה ובסיס צבאי: חיל האוויר תקף ברצועה בתגובה להתפרעויות

אחרי ההתפרעויות האלימות של מאות צעירים עזתיים בגבול הרצועה והפרחת בלוני התבערה, צה"ל תקף הלילה ברצועה, מתחם צבאי של ארגון חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן פיר מנהרת טרור | צה"ל: "נמשיך ונגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס"

פיר מנהרה ובסיס צבאי: חיל האוויר תקף ברצועה בתגובה להתפרעויות
תקיפה בעזה צילום: פלאש 90

עוד עלייה ברמת המתיחות בגבול הרצועה: שעות לאחר שאחרוני המפגינים הפלסטינים עזבו את הגדר ושבו לעומק הרצועה, תקף הלילה (מוצאי שבת) חיל האוויר מטרות טרור של ארגון חמאס. בין היתר הותקפו מתחם צבאי של ארגון הטרור, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרה, בסמוך לעיר ג'באליה בצפון הרצועה.

בצה"ל הבהירו כי התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס", מסר דובר צה"ל.

למרות ההקלות שאפשרה ישראל ואישור המתווה להכנסת הכסף הקטארי, אתמול (שבת) שוב הופרחו בלוני תבערה מרצועת עזה שאף גרמו לשתי שריפות במועצה האזורית אשכול. כתוצאה מהשריפות, נגרמו נזקים לשטחים חקלאיים אך לא היו נפגעים. כוחות כיבוי פעלו לכיבוי השריפות. במקביל, לראשונה מזה זמן רב, חודשה פעילותן של יחידות "ההטרדה הלילית".

במסגרת הפעילות, הגיעו אמש מאות צעירים עזתיים לגדר המערכת, ירו זיקוקים והבעירו צמיגים, במטרה להטריד את לוחמי צה"ל ותושבי היישובים בעוטף עזה. כוחות צבא פעלו באזורי המהומות והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו על מספר נפגעים שפונו לטיפול רפואי, חלקם כתוצאה מירי חי שביצעו הלוחמים.

המהומות על הגדר//צילום: פלאש 90

בשעות הערב נמסר מכבאות והצלה כי "בשעה וחצי האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוות קרן קיימת בשתי שריפות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול". בכבאות והצלה ציינו כי חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

נזכיר, כי בסוף השבוע הוחלט על הרחבת הכנסת ציוד לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל מיום חמישי, זאת בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני כמו כן, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה ויחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון.

בנוסף, הוגדלה מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-1,000 נוספים. ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב.

תקיפה צה"ל חיל האוויר עזה בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד