י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פטור מבידוד למחוסנים השבים מחו"ל

החיסון השלישי נפתח לכלל האוכלוסיה | הורוביץ: "מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי"

ראשי מערכת הבריאות הודיעו היום על שינוי נרחב במדיניות בכל הנגוע לחיסון השלישי | החל מהיום, מבצע החיסונים של מנת ה'בוסטר' יהיה פתוח לכלל האוכלוסייה בכל הגילאים והמתחסנים יהיו פטורים מבידוד בשובם מחו"ל | השר הורוביץ: "אנחנו חייבים להמשיך לחסן בקצב מהיר"

החיסון השלישי נפתח לכלל האוכלוסיה | הורוביץ: "מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי"
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הכריזו היום (ראשון) על פתיחת החיסון השלישי לכלל האוכלוסיה. "אנחנו חייבים להמשיך לחסן בקצב מהיר", אמר שר הבריאות במסיבת עיתונאים שקיים לצד מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא וד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור.

"בזכות פעולות אלה והתמדה בדרך שלנו אנחנו יכולים להצביע על שיפור מסוים בנתוני התחלואה", הוסיף השר הורוביץ, "אבל עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי". לדבריו, יש מקום לאופטימיות אבל אין לנו ודאות. כולנו חייבים להמשיך להקפיד בצורה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות - להימנע מהתקהלויות, והכי חשוב לשמור על קצב התחסנות גבוה ביותר".

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא הודיע על שינוי בהנחיות למחוסנים במנה השלישית לא יהיו בבידוד בחזרה מחו"ל. לדבריו, "מי שחוזר מחו"ל ויש לו שתי מנות ולא עברו חמישה חודשים או שקיבל את המנה השלישית פטור מבידוד בארץ"

יצוין, כי החיסון השלישי יינתן למי שחלפו חמי חודשים מאז קבלת המנה השניה. "אנחנו מעדכנים את המושג מחוסן", הוסיף פרופ' סלמן זרקא, "מי מחוסן נגד קורונה, מי שקיבל שתי מנות ולא עברו חמישה חודשים. מי שעברו חמישה חודשים וקיבל את המנה השלישית הוא מחוסן".

פרויקטור הקורונה הוסיף: "זה כחודש אנחנו נמצאים במבצע חיסוני דחף לאחר שהגענו למסקנה שיעילות החיסונים דועכת לאחר חצי שנה. הירידה בהגנה של החיסונים מסתברת כמשמעותית לאחר תקופה זאת. היום אנחנו מרחיבים את האפשרות לקבלת בוסטר לכלל האוכלוסייה, ובתנאי שחלפו חמישה חודשים מאז המנה השנייה. החל מהיום החיסון השלישי פתוח לכולם"

 

קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד