כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למעט מגבלות הכניסה למדינה

דנמרק מסירה את כל מגבלות הקורונה

אחרי בריטניה. גם דנמרק החליטה לשנות אסטרטגיה ולהרגיל את האזרחים לחיות לצד הקורונה לאחר שיעורי חיסון גבוהים במדינה. שר הבריאות, מגנוס הוניקה: "המגיפה תחת שליטה"

דנמרק מסירה את כל מגבלות הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

החל מה-10 בספטמבר, דנמרק תסיר את כל ההגבלות המקומיות הקשורות לקורונה, שר הבריאות הדני, מגנוס הוניקה, אמר כי שיעור החיסונים הגבוה במדינה "פירושו שהמגיפה תחת שליטה" בדנמרק ו"אין עוד איום קריטי על החברה".

הצעד של דנמרק קובע כי הדנים לא יצטרכו עוד להציג תעודת 'תו ירוק' כדי להיכנס למסעדות, הופעות, או אירועים גדולים אחרים, עם זאת, מגבלות הנסיעה מחוץ לדנמרק וכללי הכניסה והיציאה מגבולות המדינה נותרו לעת עתה ללא שינוי.

ב-10 במרץ 2020 סיווגה דנמרק את נגיף הקורונה כ"מחלה המהווה איום קריטי על החברה", הגדרה שנתנה לממשלה סמכות להכניס מגבלות חמורות על חיי היומיום. בתי ספר, גני ילדים, אוניברסיטאות ומבני ציבור רבים נסגרו. ההגבלות נותרו מאז בעינן, למרות שמגבלות רבות הוסרו בחודשים האחרונים. כיום, יש צורך בתעודה המוכיחה חיסון או בדיקה שלילית מה שמכונה בישראל 'התו הירוק', בכדי להיכנס למסעדות רבות, להשתתף במשחקי כדורגל או לבקר במועדוני כושר.

בסוף השבוע דווח בדנמרק, כי ב-10 בספטמבר החוקים יתבטלו, מה שמסיר הרבה המגבלות. מתאריך זה לא תידרש תעודת מחוסן או מחלים מנגיף הקורונה.

תוכנית החיסונים הביאה את השינוי עם יותר מ-70 אחוזים מאוכלוסיית דנמרק שמחוסנים במלואם, כך על פי נתונים רשמיים. אך מגבלות הנסיעות של דנמרק נשארים עבור חלק מהמטיילים הבינלאומיים, ומגבלות הכניסה לדנמרק יישארו תקפות לעת עתה. הסיבה לכך היא שהגבולות אינן נשלטות לא בידי חוק המגיפה, אלא באמצעות הסכם פוליטי נפרד. הסכם זה אמור להסתיים בסוף אוקטובר, אך עדיין אין החלטה אם להאריך אותו.

חוקי הגבול של דנמרק מאפשרים כעת לרוב אזרחי מדינות האיחוד האירופי, שחוסנו במלואם או יכולים להציג בדיקה שלילית לבקר במדינה. נכון לעכשיו, אמריקאים וקנדים מחוסנים לחלוטין יכולים להיכנס לדנמרק לכל מטרה. מי שאינו נחשב כמחוסן במלואו חייב להציג תוצאת בדיקה שלילית וכן לבצע בדיקה בעת ההגעה. ומי שמתכנן טיול לדנמרק, חייב לבדוק קודם לכן היטב את ההוראות והמגבלות בכדי למנוע אי נעימות והסתבכות.

דנמרק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד