ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסערה סביב הטיול נמשכת

זעם על הרמטכ"ל: "חיילים יהודים ידלגו על הכותל"

לאחר שבוטל הסיור של מצטייני פיקוד מרכז בהר-הבית, נשלח מכתב לרמטכ"ל, ובו תהייה, מדוע במסגרת הטיול לא מבקרים לפחות בכותל: "דווקא חיילי צה"ל יגיעו עד למקום אך לא יכנסו אליו?" | הם קראו לשנות את המסלול בפעם השנייה | צה"ל:  "הפנייה התקבלה ותענה במישרין לפונה"

זעם על הרמטכ"ל: "חיילים יהודים ידלגו על הכותל"
חיילי צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הסאגה סביב טיול המצטיינים: לאחר שהסיור בהר-הבית בוטל, זעם על צה"ל בעקבות ההחלטה שהטיול למצטייני פיקוד מרכז לא יעבור גם בכותל המערבי - למרות שהללו יסיירו בעיר העתיקה הסמוכה לו.

מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק, שיגר מכתב לראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, ובו תהה מדוע סיור החיילים אינו עובר בכותל, למרות שהם מסיירים ברחבי העיר העתיקה שבירושלים. הוא ציין כי הוא בטוח שההחלטה מקורה בטעות, והוא מבקש ממנו לפעול לשינוי המסלול בפעם השנייה.

"נדהמתי לראות שהסיור אשר מתקיים בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט לא יכלול עצירה בכותל המערבי", כתב. "איך ייתכן שחיילים יהודים במדינת היהודים פשוט יעשו סיור יום שלום בעיר העתיקה יגיעו לעיר דוד יסתובבו במנהרות הכול אבל על הכותל עצמו פשוט ידלגו".

גליק המשיך: "מכובדי הכו תל המערבי הינו שריד בית מקדשינו המורשת והלב הפועם לא רק של העם היהודי אלא העולם כולו. דווקא חיילי צה"ל יגיעו עד למקום אך לא יכנסו אליו? הדבר לא הגיוני בעליל!".

"אשמח שתמצאו זמן לשלב בסיור מספר דקות עבור תפילה או התייחדת וכדומה בכותל המערבי. בטוחני שדבר זה קרה בטעות ובחוסר שימת לב והדבר יתוקן במהרה", כתב לסיום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה ותענה במישרין לפונה".

בשבוע שעבר פרסמנו על דבר הסיור ועל כך שיו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' דרש מהרמטכ"ל והרב הצבאי הראשי אייל קרים, שהחיילים לא יעברו בהר-הבית, כיוון שהעלייה להר נוגדת את פסיקת הרבנות הראשית - ואכן הסיור בהר בוטל.

חיילי צה''ל הכותל המערבי בצלמו אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד