ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האסון במירון

ועדת החקירה: יוסי שווינגר מעיד | שידור חי

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסי שווינגר, מעיד הבוקר במסגרת שלב העדויות בוועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון | בהמשך הבוקר יעמוד על דוכן העדים האחראי על מחוז צפון במרכז הארצי, ישראל דרעי | צפו בשידור החי

ועדת החקירה: יוסי שווינגר מעיד | שידור חי
שווינגר בוועדת החקירה צילום: מתוך השידור החי

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסי שווינגר, מעיד הבוקר (שני) במסגרת שלב העדויות בוועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. במהלך עדותו טען שווינגר המרכז הארצי הוא גוף המבצע את החלטות המשטרה.

בתחילת עדותו הסביר שווינגר את פעילות המרכז. "לפי החלטת הממשלה מ-2009", הסביר שווינגר, "הממשלה הגדירה את תפקידנו כגורם מתאם ומתכלל את הפעילויות באתר הרשבי. לנהל את האתר הזה זה מורכבות מאוד מסובכת".

לשאל יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס מרים נאור, כיצד הוא רואה את תפקיד המרכז, השיב שווינגר: "בשנת 2001 הגעתי לראשונה ואני מגלה הפנינג לאורך כל ציר האתר, דוכנים שונים, מוזיקה רועשת, היה צריך להתאמץ כדי להבין שמדובר באתר קדוש"

"דם שחיטה שנשפך במעברים", הוא הוסיף לתאר, "זה היה מראה נורא שלא מתאים לאתר בכלל ובטח לאתר קדוש. הבנו שצריך לשנות את התפיסה הניהולית של המקום ובמשולב עם המשטרה פינינו דבר ראשון את כל הדוכנים בציר העלייה"

בהמשך אמר שווינגר  כי "אין מנהל אירוע מוגדר". לדבריו, "שר התיירות בזמנו אהרונוביץ' אמר לי ש'זה אירוע שמתאים למשטרת ישראל. אתה אל תתערב'". הלשכה המשפטית הבהירה גם היא כי מדובר באירוע דתי, ספונטני. אין לך שליטה על כמות הקהל"

"גם בדו"ח המבקר אין מילת ביקורת על התנהלות המרכז הארצי", הוסיף. "אנחנו לא גורם מבצעי, או מחליט, אלא גורם שמיישם את הנחיות המשטרה והגופים השונים. המשטרה כל הזמן אמרה שהיא רוצה מפיק של האירוע, הייתה לנו הרגשה שמחפשים פה כתובת להדביק עליה. אין דרישה אחת של המשטרה שלא קיבלנו, אפילו הממ"ז הנוכחי לביא אמר שעמדנו השנה בכל הדרישות."

 

שווינגר יוסי שוינגר מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!