י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אסור על פי ההלכה"

הונאת כשרות חמורה: הערבים תיעדו את עצמם ממיינים הדסים

הונאת לקוחות: צעירים ערבים שמועסקים על ידי יהודים מוכרי הדסים לקראת חג הסוכות, תועדו כשהם ממיינים הדסים ומסדרים אותם אח"כ באריזות פלסטיק, עליהן מופיעה חותמת כשרות של אחד מבתי הדין. מורי הוראה ל'בחדרי חרדים': "אין צד להקל הדבר אסור לחלוטין" | צפו

הונאת כשרות חמורה: הערבים תיעדו את עצמם ממיינים הדסים
הערבים וההדסים צילום: באדיבות המצלם

צעירים ערבים שמועסקים על ידי יהודים מוכרי הדסים לקראת חג הסוכות, תועדו כשהם ממיינים הדסים ומסדרים אותם אחר כך באריזות פלסטיק, עליהן מופיעה חותמת כשרות של אחד מבתי הדין.

מי שתיעד את הערבים הוא חבר של הצעירים, שותף לעבודה ככל הנראה, שפרסם את התיעודים בחשבון שלו ברשת החברתית - 'טיקטוק'.

התיעוד הראשון פורסם לפני עשרה ימים, ומאז פורסמו עוד שמונה תיעודים נוספים, בהם נראים צעירים ערבים יושבים במתחם עמוס עלי הדסים המפוזרים על הרצפה, בתוך דליים ועל השולחנות.

מורי הוראה בציבור החרדי ששוחחו עם כתב 'בחדרי חרדים', טוענים כי אין צד להקל ולאפשר לאנשים לא-יהודים למיין את ההדסים ולהחליט מה כשר ומה לא, ואומרים כי הדבר אסור לחלוטין.

הרבנים, עמם שוחחנו, טוענים כי עניין האריזה לכשעצמו אינו בעייתי, וכי ניתן גם לאינם-יהודים לעשות זאת, אך לגזור, להכשיר ולמיין את ההדסים - אסור בהחלט.

אל מערכת 'בחדרי חרדים' הגיעו פניות של אנשים יר"ש שנחשפו לתיעודים הללו ונחרדו מאוד. "על האריזות רשום בדרך כלל כי 'אברכים יראי שמים' מיינו את ההדסים, ואנחנו סומכים על חותמת הכשרות. כעת אני מבין שייתכן ומדי שנה, השתמשתי בהדסים שהוכשרו באופן מפוקפק, תוך הונאת ציבור הלקוחות", אמר אחד הפונים.

בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי לא מדובר בתופעה חדשה. נתקלנו במודעה מלפני שנתיים, בה נכתב: "לעבודה בקטיף מיון ואריזת הדסים 'לסוכות' דרושים חברה חרוצים". המודעה פורסמה ברשת החברתית 'פייסבוק', רשת שלא ממש כוללת בתוכה "אברכים יראי השם". אבל מה שמפתיע, זה שהבן אדם היחיד שנענה למודעה הוא ערבי תושב כפר מנדה שעוסק ב"כוח אדם גיוס עובדים" ומפרסם הצהרות, דוגמת: "יהודים וערבים בוחרים חיים".

ערבים הדסים כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד