י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביקש לנאום וסורב

משבר חריף בממשלה סביב פגישת גנץ-אבו מאזן

בעקבות פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, גורם בכיר בממשלה תוקף בחריפות את שר הביטחון וטוען שהוא דואג רק לאינטרסים שלו: "אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות שלו" | בסביבתו הגיבו: "פשוט לא נכון" | בנוסף, הקואליציה סירבה לבקשתו - לנאום מחר בכנסת בנושא האיראני

משבר חריף בממשלה סביב פגישת גנץ-אבו מאזן
בנט וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר חריף ב'ממשלת השינוי': בממשלה תוקפים הערב (שני) בחריפות את סגן ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ, לאחר שנפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ומאשימים כי אם הממשלה תיפול, זה יהיה באחריותו.

המשבר החל כאשר בני גנץ נועד אמש בחשאיות עם אבו מאזן ולאחר מכן בשעת לילה מאוחרת פרסם על כך הודעה לתקשורת. באופוזיציה הימנית תקפו את דבר הפגישה בחריפות. הערב גם חבריו הימניים לממשלה לא שותקים ו"בכיר מאוד בממשלה", כך לפי ההגדרה ב'חדשות 12', תוקף את שר הביטחון ואומר: "גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה".

"הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?. זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי", טען אותו בכיר "מאוד" בממשלה והוסיף: "כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון. אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות של גנץ".

בסביבת גנץ משיבים לאותו בכיר מאוד בממשלה ואומרים: "פשוט לא נכון. לפגישה היתה חשיבות בטחונית, היא היתה מתואמת ומאושרת ונעשתה בפרופיל נמוך ולראיה - אפילו לא יצאה ממנה תמונה".

לצד זאת מקורבי ראש הממשלה בנט צוטטו ב'כאן 11' נגד גנץ: "לא מבינים לאן הוא חותר, הוא מנסה להתבלט בתחום המדיני ופוגע ביציבות הממשלה. לכך השיבו מקורבי גנץ בעקיצה: "מדובר בפגישה שתואמה מראש, צר לנו אם מישהו נפגע".

המשבר ממש לא נעצר שם. העיתונאי עמית סגל פרסם כי גנץ ביקש כמי שאמון על ביטחון ישראל, לנאום מחר בדיון שיתקיים בכנסת על בסוגיה האיראנית, אך למרות בקשותיו מצד לשכתו - בקואליציה סירבו, ומי שישיב בשם הממשלה, יהיה השר לשירותי דת, מתן כהנא, ממפלגתו של בנט.

המשבר מגיע ברקע הדיווחים לאחר השבעת הממשלה, כי גנץ נראה מאוכזב ואף מתוסכל מהקמתה. מי שניצל את העובדה הזו הוא ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שהציע לגנץ לכהן כראש ממשלה ללא רוטציה. האחרון אמנם לא הסכים, אך גם לא שלל באופן חד-משמעי.

בליכוד הצטרפו לחגיגה ומטעם המפלגה נמסר: "מדינת ישראל ממשיכה לשלם את מחיר התמונה של בנט בבית הלבן. בנט לא הגיב על רצח לוחם מג״ב ועכשיו יעביר 500 מיליון שקל לרשות הטרור של אבו מאזן, זאת לאחר שבשבוע שעבר התחייב שלא לפעול פומבית נגד איראן. על ידי גניבת קולות הימין והמלכתו כראש ממשלה רק עם 6 מנדטים, בנט החזיר את השמאל לשלטון והפקיר את ביטחון ישראל".

בני גנץ ממשלת בנט לפיד אבו מאזן משבר בממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד