ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
אסון באומן

ר' טוביה הגיע לראש השנה ונפטר מדום לב

הרה"ח רבי טוביה ברקוביץ ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בהר נוף ירושלים, שכבר הגיע לפני למעלה מחודש לאומן כדי לשהות בציון בראש השנה, נפטר הבוקר מדום לב פתאומי בבית בו התאכסן. נעשים מאמצים להבאת גופתו לארץ הקודש

ר' טוביה הגיע לראש השנה ונפטר מדום לב
הרה"ח רבי טוביה ברקוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר התמוטט באומן שבאוקראינה הרב החסיד רבי טוביה ברקוביץ ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בשכונת הר נוף בירושלים והוא בן 60 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני חודש וחצי הגיע מישראל יחד עם כל בני משפחתו לשהות בראש השנה במקום. לפני כשבועיים חש שלא בטוב והתאשפז בבית החולים המקומי. הבוקר התמוטט לפתע פתאום, כונני 'איחוד הצלה' אוקראינה הוזעקו לביתו לשם הוזעק רופא ממרפאת אומן ושם נאלצו לקבוע פטירתו למגינת לב בני המשפחה.

אשתקד הגיע רבי טוביה ז"ל לאומן לבדו ללא המשפחה והשנה החליט להגיע במסירות נפש מוקדם עם רעייתו שתחי' ובני המשפחה בכדי לשהות בראש השנה, אך כאמור לבסוף לא זכה לשהות בציון בראש השנה.

הרב טוביה ברקוביץ ז"ל עלה לפני שנים רבות מארה"ב לארץ הקודש והתיישב בירושלים, שם היה לאחד מחשובי חסידי ברסלב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקנים פועלים כל העת להטיס את גופתו לארץ הקודש לקבורה.

העסקן הרב הלל כהן מאוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו עושים כל מאמץ להביא את המנוח לארץ הקודש כמה שיותר מוקדם, על פי הנראה כעת רק מחר תתאפשר הטסת גופתו לארץ הקודש".

בעקבות הבשורה הקשה והיות שהמנוח לא היה מבוטח בביטוח נסיעות חו"ל, קוראים ראשי חסידות ברסלב לכל הנוסעים לאומן לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בכדי למנוע מקרים של עגמת נפש.

משה גרוסברגר משנה למנכ"ל מדאסיס הטסות רפואיות החברה המובילה בישראל להטסות רפואיות ולסיוע רפואי בינלאומי מצטרף גם הוא לקריאתם ואומר שבכל שנה נזקקים במדאסיס להחזיר חולים ופצועים עם בעיות רפואיות מאומן לישראל, ומי שלא מחזיק בפוליסת ביטוח מתמודד עם עלויות גבוהות מאד, וניתן לחסוך זאת בסכום פעוט ברכישת פוליסה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אומן רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד