י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אג'נדה של תח"צ בשבת"

בהשראת ליברמן: מיזם 'חילול שבת המוני' מגיע לחריש

חילולי השבת מגיעים לחריש: ביום שבת הקרוב יחל לפעול בעיר קו אוטובוס מטעם אגודת 'שבוס', המפעילה הסעה שיתופית בסופי השבוע למוקדי הבילוי, גם כשקווי התחבורה הציבורית אינם פעילים. נציגת 'ישראל ביתנו' בעירייה: "זכיתי לקיים שיחה אישית עם השר ליברמן ועדכנתי אותו במיזם שבוס שאני מקדמת בחריש. זכיתי לקבל ממנו את ברכת הדרך לפרויקט"

בהשראת ליברמן: מיזם 'חילול שבת המוני' מגיע לחריש
הפגנת החילונים בחריש צילום: באדיבות המצלם

ביום שבת הקרוב יחל לפעול בחריש קו אוטובוס מטעם אגודת 'שבוס', המפעילה הסעה שיתופית בסופי השבוע למוקדי הבילוי גם כשקווי התחבורה הציבורית אינם פעילים. כך דווח באתר חדשות מקומי 'חריש 24'.

לפני מספר שבועות דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי אגודת 'שבוס' פועלת בימים אלו על העתקת מיזם ה'חילולי השבת' גם לעיר חריש.

רבני העיר חריש שעודכנו על הכוונה של אגודת 'שבוס' נחרדו מאוד. "כבר בעת סערת 'חוק המרכולים' ראינו את התמיכה והאהדה של אביגדור ליברמן כלפי ראש העיר יצחק קשת. מי יודע מה יהיה עכשיו כשליברמן נמצא בעמדה הרבה יותר בכירה?", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד מעסקני חריש.

בעיריית חריש מסרו אז ל'בחדרי חרדים' כי העירייה לא מכירה את הנושא ולא קשורה למיזם או לתוכניות הללו.

המשנה לראש העיר עידית ינטוב, שאחראית על קידום המיזם, וצוטטה באתר המקומי, הדגישה כי מסלול הקו תוכנן תוך התחשבות באוכלוסייה הדתית בעיר: "חשוב לי לציין שאני לא באה לפגוע באורח חייהם של התושבים שומרי המצוות ולכן קווי שבוס לא יכנסו פנימה לתוך השכונות בחריש". עם זאת, היא הדגישה כי קידום התחבורה הציבורית בשבת הוא מענה נדרש לצורכי האוכלוסייה החילונית בעיר וכי מסלול הקו תוכנן לתת מענה לכלל התושבים שירצו לצאת מחוץ לעיר כמו גם לאלו שירצו להשתמש בתחבורה הציבורית כדי לבלות בקניון בכניסה לעיר.

"מלבד ההכרזה הדרמטית שמסר ליברמן על חיבורה של חריש לכביש 6 כנציגה של מפלגת 'ישראל ביתנו' בעיר, זכיתי לקיים שיחה אישית עם השר ליברמן ועדכנתי אותו במיזם שבוס שאני מקדמת בחריש. זכיתי לקבל ממנו את ברכת הדרך לפרויקט. מפלגת ישראל ביתנו מקדמת את האג'נדה של תחבורה ציבורית בשבת כבר לא מעט שנים והפעלת קווי השבת בעיר עולה בקנה אחד עם מטרות המפלגה", מסבירה ינטוב.

שבוס הוא מיזם של הסעה שיתופית שהחל לפעול בסופי שבוע בירושלים בשנת 2015. מיזם שבוס התרחב בשש השנים האחרונות והוא פועל גם בערים נוספות כמו חולון, ראש העין, אשדוד, ראשון לציון, כפ"ס והוד השרון.

מעיריית חריש נמסר ל'בחדרי חרדים': "בחריש אין תחבורה ציבורית בשבת. היוזמה בדבר הפעלת הסעה בחריש בשבת היא יוזמה פרטית שאין לה כל קשר לעיריית חריש".

שבוס חילולי שבת חריש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד