י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אתגר משמעותי"

רמת תיעדוף 5: כך נערכת המשטרה לאכוף את הבידוד על השבים מאומן

במקביל לפעולות האכיפה ברחבי הארץ, במשטרה שמים דגש רב על סוגיית השבים מאומן לאחר ראש השנה | גורם בכיר בארגון: "מדובר באתגר משמעותי שיכול להוות מוקד תחלואה" | המשטרה תגדיר את החוזרים מציונו של רבי נחמן מברסלב ברמת תיעדוף 5, הרמה הגבוהה ביותר בתחום

רמת תיעדוף 5: כך נערכת המשטרה לאכוף את הבידוד על השבים מאומן
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשטרה נערכים לקראת חזרת ההמונים מאומן אחרי ראש השנה, ויתמקדו בנושא אכיפת המבודדים של השבים מציונו של רבי נחמן מברסלב. "מדבר באתגר נוסף ומשמעותי שיכול להוות מוקד תחלואה", אומר הערב (שלישי) גורם בכיר במשטרה.

לפי מתווה שסוכם המשטרה למשרד לבט"פ  ומשרד התחבורה, החוזרים מאומן ישובו לביתם מנתב"ג באמצעות הסעות ייעודיות שיעמדו לרשותם לכל רחבי הארץ וזאת בכדי שלא יסעו בתחבורה ציבורית. בנוסף, הוחלט להגדיר את השבים מאומן ברמת תיעדוף 5, הרמה הגבוהה ביותר לביקורים ואכיפת בידוד כך שכוחות גדולים יקחו חלק במבצע האכיפה הממוקד.

במשטרה צפויים להשקיע גם בנושא ההסברה בקרב הטסים. גורם בכיר בארגון הסביר כי המשטרה מקיימת בימים אלו שיח רבני קהילות במטרה להגביר את ההסברה בקרב הטסים לאומן בראש השנה.

במהלך הערכות המצב שהתקיימו בימים האחרונים, מפכ"ל המשטרה הדגיש את הצורך בפעילות מודיעינית וחקירתית נגד זיופי אישורי התו הירוק בדגש על נמל התעופה בן גוריון, והטיל את המשימה על יחידת ההונאה של מחוז מרכז.

"משטרת ישראל תגביר באופן משמעותי את נוכחותה בנתב"ג, שם תבוצע אכיפת עטיית מסכות לצד הסברה בדבר חובות החוזרים ארצה", נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, במשטרה גם נערכים לחגי תשרי שצפויים לכלול אירועים רבי משתתפים. במשטרה מציינים כי "מדובר בהיערכות רחבה ומורכבת הכוללת גם את אכיפת ההגבלות, שתכליתן בלימת התפשטות נגיף הקורונה"

כחלק מפעולות האכיפה, המשטרה תמפה את הישיבות ובתי הכנסת הגדולים אשר בהם צפויות התקהלויות רבות משתתפים במטרה לבצע אכיפה חכמה והסברה רחבה בכלים מגוונים. בנוסף, המשטרה תאכוף ותאבטח את התפילות בכותל על פי המתווה שאושר ועומד על כ-8,000 מתפללים, ותערך לאפשר הקרנות של התפילות במקומות פתוחים בגזרת העיר העתיקה. 

 

אכיפה אומן ראש השנה קורונה חגי תשרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד