כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בעלי אינטרסים מערבים תקשורת"

המסמך נחשף: מדוע לא הוגבלו המשתתפים בהדלקה בהר מירון?

מסמך מינואר 2020 מעיד כי המשטרה מבקשת להגביל את מספר המשתתפים בכל אחד ממתחמי ההדלקה במירון – אך לא מבצעת אכיפה. מסמך הבנות בין המשטרה למרכז הארצי למקומות הקדושים מ-2018 - המשטרה כותבת: "באחריות משטרת ישראל לפקד ולנהל" • הדיווח המלא

המסמך נחשף: מדוע לא הוגבלו המשתתפים בהדלקה בהר מירון?
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי

המשטרה קבעה כבר בינואר 2020 כי יש להגביל את מספר המשתתפים בכל אחד ממתחמי ההדלקה במירון – אך לא ביצעה זאת. כך עולה ממסמך שפרסם הערב (שלישי) משה שטיינמץ ב'כאן חדשות'.

במסמך שמגדיר את תפוסת הקהל בכל מתחם ההדלקות במירון, כתב קצין האגם של מחוז צפון במשטרה נצ"מ ויקטור בוסקילה כי מתחם תולדות אהרן יכול להכיל עד 8,000 איש, אך למרות זאת, עשרות אלפים השתתפו בפועל.

על פי הדיווח, המשטרה מתנערת מטענות על אי-אכיפת הכללים שהיא בעצמה קבעה, וטוענת כי המסמך נועד כדי שב'מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים' יקבעו את סדרי ההדלקות על פיו.

כמו כן, במסמך אחר, שנחתם ב-2018 ונחשף גם הוא בדיווח, מוגדרים תחומי האחריות של שני הגופים - משטרת ישראל והמרכז הארצי למקומות הקדושים:

1. באחריות משטרת ישראל לפקד ולנהל בהיבט המבצעי את כלל גופי החירום והצלה, לרבות הנחיית המרכז הארצי למקומות קדושים, ובכלל זה פעולות פיקוח ובקרה.

2. באחריות המרכז הארצי למקומות קדושים לתאם ולתכלל את פעילות כלל הגופים הרלוונטיים לאירוע בכל ההיבטים, למעט של גופי החירום.

3. למען הסר ספק בכל נושא מבצעי הגורם הפוסק והמחליט יהיה המפקד המשטרתי.

מדובר במסמך הבנות בין המרכז לפיתוח המקומות הקדושים לבין המשטרה. המסמכים ישמשו גם את ועדת החקירה הממלכתית שבוחנת את האסון.

מהמשטרה נמסר: "האירוע מצוי תחת בדיקה של ועדת חקירה ממלכתית ועל כן, בשלב זה, לא נוכל להשיב לגופם של דברים. צר לנו על כך שגורמים בעלי אינטרסים ושיקולים זרים בוחרים להעביר מסמכים ולעלות טענות בפני כלי התקשורת בזמן שמתנהלת ועדת חקירה שתפקידה לבחון את הנושא".

 

אסון מירון תשפ"א מסמכים משטרת ישראל מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד