י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גורם ביטחוני מכחיש

סמוטריץ' טוען: הכסף שיועבר לרשות הפלסטינית - מהמתנחלים

לאחר שישראל הסכימה להעביר הלוואה של חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית, יו"ר 'הציונות הדתית' טוען ש-400 מיליון מתוכם יגיעו למשפחות המחבלים | עוד הוא אומר: 100 מיליון שקל האחרים יגיעו מכספי התושבים היהודים בהתנחלויות | גורם ביטחוני מכחיש: "אינו מהקופה הציבורית של משלם המיסים הישראלי"

סמוטריץ' טוען: הכסף שיועבר לרשות הפלסטינית - מהמתנחלים
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יומיים לאחר ששר הביטחון נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית ותוכנה של הפגישה נחשף, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' טוען הערב (שלישי) כי חלק מהכסף שיועבר לפלסטינים, יגיע מתשלום המיסים של המתנחלים.

סמוטריץ' קיים שידור חי ברשת החברתית 'פייסבוק', ובו סיפר שהגיע לידו מידע לפיו, 100 מיליון שקל, מתוך חצי מיליארד השקלים שהובטחו לרש"פ כהלוואה, יגיעו מהמיסים שמשלמים המתנחלים. גורם ביטחוני הכחיש את טענתו.

בתחילת הסרטון, אמר הח"כ כי 400 מיליון שקלים מתוך הסכום יגיעו למשפחות מחבלים, כך שיעקפו את חוק קיזוז משכורות המחבלים שחוקקה הכנסת בעבר: "הכסף שאנחנו מעבירים עכשיו לרשות הפלסטינית - הולך למשפחות מחבלים".

לאחר מכן, טען כי 100 מיליון השקלים הנותרים יגיעו מכספי קרן המנהל האזרחי, שהכסף שנצבר בה מגיע מתשלומי המיסים של תושבי יהודה ושומרון היהודים עבור קרקע לבניה או לשם תעשיה.

"ממשלת ישראל באובדן עשתונות ערכי מוחלט. אזרחי ישראל, תושבי יהודה ושומרון ובתוכם משפחות נפגעי הטרור יממנו את הטרוריסטים שרצחו את ילדיהם", מסר. "מכעיס, עצוב ומקומם. אני קורא לחברים בממשלה שעוד נשארה בהם טיפה של מוסר. עצרו את הטירוף הזה".

גורם ביטחוני הכחיש את טענתו של סמוטריץ' ואמר: "מסגרת ההלוואה הניתנת לרשות הפלסטינית מורכבת מהקדמת כספי הסילוקין של הרשות הפלסטינית - ומקורה אינו מהקופה הציבורית של משלם המיסים הישראלי".

בצלאל סמוטריץ הרשות הפלסטינית אבו מאזן בני גנץ מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד